Akcie velkých herních vydavatelů padají, obchodní model jim boří fenomén Fortnite | E15.cz

Akcie velkých herních vydavatelů padají, obchodní model jim boří fenomén Fortnite

mšt

Herní studia Take-Two a Electronic Arts (EA) zažila na burze citelný pokles. Podle agentury Bloomberg se ukazuje, že herní průmysl, potažmo náladu investorů, citelně ovlivňuje hra Fortnite.

Vydavatel veleúspěšné série Grand Theft Auto Take-Two uvedl, že jeho tržby v kvartálu končícím v březnu budou od 450 do 500 milionů dolarů, zatímco analytici předpovídali více než 609 milionů dolarů (13 miliard korun). Akcie firmy ve středu klesly o 13 procent.

Předpokládané tržby společnosti EA za kvartál končící v březnu dosáhnou 1,17 miliardy dolarů, což je asi o 300 milionů méně, než předpovídali analytici. Akcie studia od včerejška klesly o 14 procent.

Recenze: Hitman 2 dokazuje, že střílet na cíl je nuda

„Ve třetím kvartálu jsme udělali několik rozhodnutí, která ale nefungovala, jak jsme si představovali a příliš se nám nevedlo ani v dalších oblastech našeho byznysu. Kombinace těchto faktorů a hodně silné konkurence vedla k neuspokojivým výsledkům,“ řekl šéf EA Andrew Wilson.

Podle finančního šéfa Electronic Arts Blaka Jorgensena zastínil jeho hlavní titul Battlefield V především úspěch konkurenčních her, jako je Red Dead Redemption 2 nebo Fortnite.

Hitem vánoc byly stolní hry

Právě úspěch on-line her, jako je střílečka Fortnite, činí tradičním herním vydavatelům v poslední době nejvíc starostí. Hra nabízí oblíbený formát battle-royale umožňující hrát znovu ihned po tom, co byli hráči v předchozí hře zneškodněni.

Fortnite navíc bourá zaběhlé pravidlo, že je potřeba si hru koupit. Její základní mód je totiž zarma. Hráči si mohou prostřednictvím minitransakcí zaplatit nový vzhled postav či zbraní nebo jiná rozšíření. Titul je k dispozici téměř na všech platformách a popularitu si získal i na streamovací službě Twitch, kde mohou uživatelé vysílat videa ze svého hraní. 

Na konci loňského roku měla Fortnite podle webu Business Insider více než 200 milionů registrovaných hráčů, což je o 75 milionů více než v červnu. Za jednoho ze svých největších konkurentů, co se týče získávání pozornosti uživatelů, označila hru Fortnite i streamovací platforma Netflix.

Blizzard rozzlobil zákazníky i investory, pokračování herní legendy Diablo zklamalo

Studio Take-Two zažilo loni úspěch hlavně s westernovou hrou Red Dead Redemption 2, které se od října se prodalo více než 23 milionů kopií.

EA takové štěstí nemělo. Jeho poslední hry Battlefield V se od listopadu prodalo „pouhých“ 7,3 milionu kopií což je o milion méně, než studio očekávalo. V brzké době sice dojde „vylepšení“ hry o mód battle-royale známý právě ze zmíněné Fortnite, ale aktuální kvartál už to nezachrání.

Recenze: Starověké Řecko očima Asasínů
Éra čtvrté generace PlayStationu pomalu končí, konzole ale vydělává nejvíc ve své historii

Autor: mšt
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!