Souboj o volné pokoje: Booking.com se stále agresivněji dere na pozici Airbnb

Airbnb

Airbnb Zdroj: Shutterstock

Airbnb
Airbnb
Airbnb
Airbnb
Airbnb
6
Fotogalerie

Zdánlivě odlišné ubytovací platformy se pustily v posledním roce do ostrého boje o pozici jedničky na trhu. Internetoví giganti Booking.com Airbnb dominují trhu s online rezervacemi. V rychle rostoucím segmentu turistického ubytování, který celosvětově dosáhl v minulém roce hodnoty přes 632 miliard dolarů, hledají obě firmy nové možnosti růstu. 

Dominantnější server Booking.com, který donedávna nabízel především ubytování v tradičních hotelech a penzionech, začal pronikat na trh ubytování v soukromí. A to dost razantně, už letos v počtu takto nabízených pokojů dohání Airbnb. Booking.com oznámil, že loni evidoval 5,7 milionů nabídek alternativního ubytování. Serveru to vyneslo 2,8 miliardy dolarů, což je pětina z celkových tržeb firmy. „Už jsme delší dobu byli poměrně agresivní v sektoru ubytování v soukromí, jenom jsme o tom dosud moc nemluvili,“ řekla mluvčí firmy Leslie Cafferty.

Společnost Airbnb nabízí přes sedm milionů pokojů. Tržby firma oficiálně nezveřejňuje, odhady hovoří o nižších miliardách dolarů, více by mělo být jasné s očekávaným vstupem Airbnb na burzu v příštím roce.

Airbnb začala na oplátku pronikat na hotelový trh a nabízí pokoje hotelů a penzionů. „Platformu Airbnb začíná využívat čím dál víc tradičních poskytovatelů ubytování, a to k oslovení širší mezinárodní cílové skupiny,“ řekla deníku E15 mluvčí Airbnb Kirstin MacLeod. Trend potvrzuje i šéf české správcovské firmy Carebnb Pavel Nádvorník, jehož firma spravuje za poplatek byty nabízené přes Airbnb. „Máme ve správě malý penzion o deseti pokojích v okrajovější části Prahy. Majitelé se o něj dříve starali sami, ale před necelými dvěma lety se rozhodli ho dát do správy naší společnosti,“ řekl Nádvorník, který odmítl uvést, o který penzion se jedná.

Na globální úrovni oběma firmám konkuruje také Expedia Group, která skrze dceřiné firmy nabízí ubytování v hotelech i v soukromí. Skupina vlastní například Trivago, HomeAway nebo Vrbo. Kromě toho společnost nabízí prodej letenek, pronájem aut, výletní plavby či pronájem rekreačních domů. Tržby celé skupiny dosáhly loni 11,2 miliard dolarů.

Zaujal vás článek a chcete celý časopis na toto téma? Kupte si ho v naší online trafice iKiosek.cz! Dnes objednáte a zítra máte ve schránce. Doprava je zdarma.