Transparentní podmínky platebních služeb stále nejsou samozřejmostí

Transparentní podmínky platebních služeb stále nejsou samozřejmostí

Transparentní podmínky platebních služeb stále nejsou samozřejmostí Zdroj: Comgate

Obchodníci, kteří se snaží proniknout zamotanými cenovými nabídkami poskytovatelů platebních služeb, si mnohdy musí připadat jako Jiřík v pohádce O Zlatovlásce, kde jsou princezny zahaleny do neprůhledných závojů. Poskytovatelé platebních bran a terminálů si mnohdy počínají jako král, který Jiříka před nesplnitelný úkol postavil.

Ceníky transakčních poplatků jsou plné různých položek, které se skládají z několika částí a liší se podle použité platební metody. Je proto téměř nemožné je rozluštit. A aby toho nebylo málo, obchodník leckdy dostane cenovou nabídku až na vyžádání – veřejně ji nikde nenajde.

Ale jsou i světlé výjimky. Společnost Comgate v roce 2019 jako první zveřejnila sazebníky platebních služeb transparentně na webu, od té doby ji řada poskytovatelů napodobila. Letos na konci března v Comgate provedli další významný evoluční krok – představili tarify platebních bran a terminálů, které jsou jednoduché a přehledné, každý z nich se vejde na necelou stránku formátu A4.

„Několik měsíců jsme se ptali našich klientů na to, jak si představují ideální platební službu. Poslouchali jsme, vyhodnocovali, kalkulovali a představovali nové a nové varianty,“ popisuje proces tvorby nových tarifů Michal Petrák, vedoucí komunikace a PR Comgate. „Výsledkem jsou ceníky, které jsou o pětinu výhodnější než jiné na trhu, jsou naprosto přehledné a veřejně vystavené na webu. Každý zájemce se v nich snadno vyzná a sám si zvolí ten, který jeho potřebám vyhovuje nejlépe.“