Zákazníci českých e-shopů používají stále častěji Apple Pay a Google Pay

Apple Pay

Apple Pay Zdroj: profimedia.cz

Zákazníci e-shopů stále více opouštějí dříve populární nákupy na dobírku. Vládnou platby kartou a nejrychlejší vzestup zažívají platební metody Apple Pay a Google Pay.

Modernizace nejoblíbenějších platebních metod mezi českými zákazníky – tak by se dal nazvat trend, který v posledních letech probíhá v české e-commerce. Platební brána Comgate přitom umožňuje jejich (Apple Pay a Google Pay) nejpokročilejší integraci přímo do nákupního košíku.

Čeští zákazníci internetových obchodů si také stále více zvykají platit předem. Kdysi neotřesitelná pozice dobírky je tak definitivně pryč. Podle E-commerce Study, kterou loni na podzim publikovala Asociace pro elektronickou komerci (APEK), volí platbu hotově při převzetí poloviční počet zákazníků (sedm procent) v porovnání se stavem před čtyřmi lety (čtrnáct procent).

Pro obchodníky je to dobrá zpráva. V případě dobírky totiž museli čekat, až kupující převezme zboží od doručovací služby, předá jí peníze a ty teprve potom doputují na účet e-shopu. U platby kartou, okamžitého bankovního převodu nebo Apple Pay či Google Pay obdrží prodejce své finance prakticky ihned. Platby předem navíc pomáhají vymýtit problém, který s dobírkou souvisí – množství nepřevzatých a vrácených zásilek, jejichž zpracování přidělává obchodu práci i náklady.

Podle údajů APEK využívalo v roce 2023 na 43 procent kupujících nejčastěji platbu kartou, 15 procent preferovalo bankovní převod. Na třetím místě je Apple Pay s devíti a v závěsu Google Pay s osmi procenty. Ostatní metody – dobírka hrazená kartou či hotově, osobní odběr nebo vlastní účet v platebním systému (například PayPal) – mají každá osm a méně procent. Před čtyřmi lety přitom dobírkou v hotovosti nebo kartou platilo čtrnáct, respektive sedm procent zákazníků. Pozoruhodná je rychlost vzestupu Apple Pay a Google Pay, které se před čtyřmi lety dohromady vešly do dvou procent.

Dnes na platební bráně Comgate patří mezi nejrychlejší platební metody, zákazník při jejich použití procesem platby doslova prosviští. Nemusí vyplňovat žádné číselné údaje, provede pouze ověření. To na mobilu většinou proběhne pomocí biometrických údajů. S tím souvisí i bezpečnost těchto platebních metod. Skutečné karetní údaje jsou uloženy v Peněžence Apple, respektive Peněžence Google, do platební brány jdou pouze virtuální čísla.

Platební brána Comgate navíc podporuje nejpokročilejší implementaci těchto platebních metod pomocí Checkout SDK přímo do nákupního košíku. To zákazníkovu cestu procesem platby ještě zjednoduší. Obchodníkovi tedy integrace Apple Pay a Google Pay přináší i vyšší poměr dokončených plateb.