Koncern Volkswagen pomalu mizí z Ruska. Kreml povolil prodej továrny v Kaluze | e15.cz

Koncern Volkswagen pomalu mizí z Ruska. Kreml povolil prodej továrny v Kaluze

Ruská vláda schválila prodej továrny Volkswagenu v Kaluze
Ruská vláda schválila prodej továrny Volkswagenu v Kaluze
• 
ZDROJ: Reuters

čer

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Rusko schválilo prodej továrny Volkswagen v Kaluze, píše ruský deník Vedomosti. Přitom před měsícem ruský soud zamrazil veškerá aktiva koncernu Volkswagen v zemi, což samotný prodej komplikovalo. Nyní ale Rusko prodej povolilo a jde tak o další krok k tomu, aby se německý automobilový koncern zcela stáhl z tamního trhu. Volkswagen podobně jako jiné západní automobilky přerušil po začátku ruské invaze na Ukrajinu loni v únoru výrobu v Rusku a zastavil i vývoz vozidel do země.

Kupcem továrny ležící jižně od Moskvy je podle deníku Vedomosti skupina Avilon, která se specializuje na prodej aut a související činnosti. Potvrzují se tak dřívější zprávy ruských médií. Hodnotu transakce Vedomosti neuvádějí. Na samotné dohodě se zatím pracuje a podle agentury Reuters nebyly dosud podepsány žádné dokumenty. 

Do pozastavení operací v Rusku Volkswagen v Kaluze mohl vyrábět až 225 tisíc vozů ročně včetně tisíců octavií a rapidů Škody Auto.

Odchody firem z Ruska nejsou jednoduché. Smlouvy, ve kterých figurují podniky z takzvaných znepřátelených zemí, musí schválit příslušná vládní komise. Za znepřátelené Moskva považuje ty země, které na Rusko po jeho invazi na Ukrajinu uvalily sankce. Podniky do smluv často vpisují dodatky o pozdějším odkupu, které jim mají jednoho dne usnadnit stahování ze země.

Volkswagen už dříve vyčíslil ztráty způsobené ruským vpádem na Ukrajinu na zhruba dvě miliardy eur, přibližně 47,7 miliardy korun. 

Rusko bylo do vypuknutí války na Ukrajině druhým největším trhem Škody Auto. Ještě v roce 2021 mladoboleslavská automobilka dodala ruským zákazníkům přes devadesát tisíc aut, loni jen přes osmnáct tisíc.

Kvůli ukončení obchodních aktivit v sankcionované zemi přišla Škoda Auto podle svých kalkulací jednorázově o téměř sedm set milionů eur, protože musela nevyužívané výrobní i obchodní kapacity udržovat. 

Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa?

Video se připravuje ...
Elektromobilita: Jaké jsou plány EU a světa?

 

Autor: čer

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video