Apple útočí na pozici nejcennější značky světa

ultrabook Apple

ultrabook Apple

Cena značky americké společnosti Apple výrazně roste a letos již dohání zatím nejcennější Coca-Colu. Výplývá to z propočtů poradenské společnosti Interbrand, která prestižní žebříček značek sestavuje od rok roku 2001.

Nový žebříček, který zveřejnil server ftd.de podle společnosti Interbrand ukazuje, jak mobilní internet ovlivňuje obraz společnosti. Silná konkurence na trhu chytrých mobilních telefonů zamíchala i pořadím v žebříčku nejcennějších značek světa. Zatímco značky Apple a Samsung výrazně posilují, Nokia a Blackberry stejným tempem vyklízejí pozice.

Do první desítky značek podle hodnoty mezi americké firmy pronikl právě jen korejský Samsung a japonská Toyota. Z evropských firem se najlépe umístily německé značky automobilek. Mercedesu patří jedenácté místo, těsně před BMW.

Na rozdíl od technologických značek ty tradiční však spíše stagnují. Coca - Cola je na čele žebříčku bez přerušení od jeho prvního ročníku v roce 2001. V posledních deseti letech ale hodnota její značky vzrostla jen o dvanáct procent. I americkému konglomerátu General Electric patří po dobu deseti let stabilní místo v první desítce. Přitom cena značky během této doby vzrostla jen o šest procent. Pro srovnání , ve stejném období cena značky Apple vzrostla o více než 1300 procent, a cena značky Google vystřelila dokonce o 6100 procent. Na druhé straně Nokia ztratila od roku 2009, 41 procent z hodnoty značky a BlackBerry se za pouhé dva roky propadla o 42 procent.

Podle zemí nabírají na síle zejména značky ze Spojených států. Výrazně posílily značky Apple a Oracle, Facebook, Ralph Lauren a MasterCard. Spojeným státům patří v Top 100 padesát tři míst. Na druhém místě se drží Německo s devíti značkami v Top 100.