Britská banka zmrazila účty ruské státní televize. Ať žije svoboda slova, glosuje šéfredaktorka | E15.cz

Britská banka zmrazila účty ruské státní televize. Ať žije svoboda slova, glosuje šéfredaktorka

ČTK

Ruská státní televizní společnost Rossija segodňa, známá i pod zkratkou RT podle dřívějšího názvu Russia Today, ztratí v Británii přístup ke všem svým bankovním účtům, a to bez možnosti odvolání proti tomuto rozhodnutí. Oznámila to šéfredaktorka Margarita Simoňjanová, podle které jde o útok na svobodu slova. Účty budou uzavřeny do dvou měsíců.

RT je zaměřena na propagaci politiky Kremlu v zahraničí. Ruská tisková agentura TASS dala rozhodnutí uzavřít bankovní účty do souvislosti s prohřešky stanice vůči britským pravidlům vysílání, sama stanice tvrdí, že jí britská banka důvody svého postupu neobjasnila.

"Zavřeli nám účty v Británii. Všechny účty. Proti rozhodnutí se nelze odvolat. Ať žije svoboda slova!" napsala na twitteru Simoňjanová. Naznačila, že může jít o součást nových britských sankcí proti Rusku. Mluvčí britského ministerstva financí ale takový výklad popřel. Krok je výhradně v kompetenci jednotlivých bankovních domů, uvedl mluvčí.

Právníci se nyní podle Simoňjanové pokoušejí svízelnou situaci vyřešit, ale nadějí je prý málo. Vedení televizní stanice proto zkoumá možnosti "alternativních metod" televizního vysílání v Británii.

"Zdá se, že Londýn při odchodu z Evropské unie ponechal v Evropě své závazky ohledně svobody slova. Jak se říká, do nového života se musí vstoupit bez škodlivých zlozvyků," poznamenala na twitteru mluvčí ruské diplomacie Marija Zacharovová.

Sama stanice na svém anglickém webu uvedla, že zavřeny byly její konta v britské bance The National Westminster Bank, která "po pečlivém zvážení" informovala britskou odbočku RT, že napříště nebude jejím klientem, a to bez dalšího vysvětlení. Jen s dovětkem, že rozhodnutí se týká celé skupiny Royal Bank of Scotland Group a nepodléhá diskusi.

Vztahy mezi Moskvou a Londýnem jsou napjaté kvůli Sýrii a Ukrajině. Šéf britské diplomacie Boris Johnson minulý týden rozhněval Rusko výzvou k veřejnosti, aby před ruským velvyslanectvím protestovala proti ruským náletům na syrské město Halab.

Televize Russia Today vznikla v roce 2005 a od prosince téhož z roku vysílá z Moskvy po 24 hodin denně v angličtině. Od počátku je šéfredaktorkou stanice Simoňjanová. V Británii vysílá RT UK z londýnského studia od konce října 2014.

Vztahy mezi Moskvou a Londýnem jsou napjaté kvůli Sýrii a Ukrajině. Šéf britské diplomacie Boris Johnson minulý týden rozhněval Rusko výzvou k veřejnosti, aby před ruským velvyslanectvím protestovala proti ruským náletům na syrské město Halab.

Televize Russia Today vznikla v roce 2005 a od prosince téhož roku vysílá z Moskvy po 24 hodin denně v angličtině, španělštině a arabštině. Od počátku je šéfredaktorkou stanice Simoňjanová. V Británii vysílá RT UK z londýnského studia od konce října 2014.

Autor: ČTK

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah

Hlavní zprávy

Nejčtenější

Video

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Tato stránka využívá služeb Google reCAPTCHA, na kterou se vztahují Smluvní podmínky a Zásady ochrany osobních údajů společnosti Google.