Inspektoři Evropské komise prohledali kanceláře Volkswagenu a Daimleru, podezírají automobilky z kartelových dohod

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: Pixabay

Volkswagen proměnil Atlas v dokonalý vůz na víkendové výlety
Volkswagen
Volkswagen Golf GTD
Volkswagen Golf GTD
Mercedes-Benz od firmy Daimler
9
Fotogalerie

Inspektoři Evropské komise dnes uskutečnili razie v kancelářích automobilek v Německu. Inspekce souvisí s obavami Komise, že několik výrobců aut v Německu bylo zapleteno do kartelových dohod a omezování konkurence. Vyplývá to z dnešního prohlášení EK. Podle agentury Reuters se Komise zaměřila na kanceláře Volkswagenu a Daimleru.

Podobné kontroly uskutečnila Evropská komise i minulý týden. Spolu se zástupci komise se razie účastnili i zástupci německého antimonopolního úřadu.

Již v červenci komise, která má funkci evropského antimonopolního úřadu, uvedla, že vyšetřuje podezření z kartelu mezi největšími německými automobilkami. Výrobce osobních a nákladních aut Daimler minulý týden uvedl, že požaduje o status informátora, aby se vyhnul pokutě. Dnes potvrdil, že úředníci EK začali prohledávat jeho prostory.

Také Volkswagen potvrdil, že vyšetřovatelé prohledávali jeho kanceláře ve Wolfsburgu a kanceláře jeho dceřiné společnosti Audi v Ingolstadtu. Minulý pátek EK uskutečnila neohlášenou inspekci v kancelářích mnichovského výrobce luxusních vozů BMW.

Kontroly jsou předběžným krokem k vyšetřování podezření z porušování hospodářské soutěže. Skutečnost, že EK uskuteční kontrolu, ještě neznamená vinu ani nepředjímá výsledek vyšetřování. Firmy mají právo se bránit v rámci antimonopolního řízení.

Neexistuje zákonná lhůta pro dokončení vyšetřování antimonopolního chování. Trvání vyšetřování závisí na množství faktorů, včetně složitosti případu, rozsahu spolupráce s EK a využití práva na obranu.

EK zahájila vyšetřování po článku v německém týdeníku Der Spiegel. Ten napsal, že se automobilky Volkswagen, BMW, Audi, Porsche a Daimler zřejmě domlouvaly na koordinovaném přístupu k dodavatelům a cenách řady dodávaných komponentů, včetně systémů kontroly emisí u naftových vozů.