Jde o přikrývku a podušky, které by měly v těle podpořit aktivitu enzymů, odstraňovat jed z buněk pomocí infračerveného záření, zintenzivnit krevní tok, pomáhat při otocích a zápalech či snižovat bolest díky vlivu na periferní nervstvo.
Pozornější zákazník se však při čtení letáků neubrání dojmu, že jde o podvod nebo přinejmenším přehnaná tvrzení. Lajos to v rozhovoru pro deník E15 popírá. Tvrdí, že vycházel ze zkušeností jiných firem a hlavně ohlasů zákazníků. V uplynulých čtyřech letech, kdy „spací systém“ vyráběl, měl prý jednoznačně pozitivní reakce a rozhodnutí úřadu ironizuje. „Kontroloři výrobky určitě nevyzkoušeli, špatně spali, byli proto nespokojení a vynesli nesprávný verdikt,“ podotýká.
Proti velkým |
---|
Antimonopolní úřad většinou uděluje finanční postihy za kartely. V tomto roce měl v segmentu malých firem kromě Lajos Trade jen jeden verdikt ohledně klamavé reklamy, který skončil bez finanční pokuty. Velké firmy jsou v hledáčku úřadu mnohem častěji. Nejnověji ve středu dostala společnost Vodafone pokutu 110 milionů forintů za zavádějící propagaci tarifních balíčků. |
I on však připouští, že vědecké důkazy předložit nedokázal, spoléhal se jen na zkušenosti. Úřad pro kontrolu hospodářské soutěže však dojmy zákazníků nepřijímá, žádá expertizy, že má nějaký produkt skutečně zdraví prospěšný účinek, vysvětluje mluvčí úřadu Katalin Gondolovicsová. Lajos tvrdí, že by pokuta jeho firmu položila na lopatky, proto se odvolá. „Bylo by to pouštění žilou. A mám podezření, že jde jen o vymáhání peněz,“ uzavírá.
O ročním obratu firmy se šestnácti zaměstnanci ani o cenách produktů Lajos hovořit nechce. Není však problém získat přehled z internetových diskuzí někdy spokojených, jindy naštvaných klientů. „Zázračná“ deka a polštáře s prostěradlem vyjdou zhruba na 120 tisíc forintů (více než deset tisíc korun).