Josh Stearns, americký specialista na mediální politiku byl rozhořčen, když svému čtyřletému synovi vybíral stavebnici od společnosti Lego. Vadilo mu, že nálepka zobrazuje stavebního dělníka jak volá „Hey Babe“. Informoval o tom server Huffingtonpost.com
Stearns na svůj blog okamžitě napsal, že Lego u dětí legitimizuje představu, že stavební dělník místo práce lelkuje a čas si krátí lascivním pokřikováním na kolemjdoucí ženy. Problém podle něj je zejména v tom, že nálepka u dětí nežádoucí chování a obtěžování žen ze strany mužů ukazuje jako běžné a správné.
Pohoršený Sterns, pak s překvapením sledoval, jak velkou vyvolal jeho článek v internetové diskusi odezvu. Jeho protest se rozšířil do celého světa a nakonec vedl k tomu, že se společnost Lego omluvila. „Rozhořelo se to jako požár,“ uvedl v televizi ABC News Sterns, kterému se za týden od publikování textu ozvala Charlotte Simonsenová, ředitel ka podnikové komunikace společnosti Lego s omluvou a připojila slib, že se nic podobného nebude opakovat.
„Kontroverzní nálepka byla vydána společností s názvem Creative Imagination pod licencí Lego. Tento produkt se přestal dodávat v roce 2010“ uvedlo na vysvětlenou Lego. V nabídce internetového obchodu Amazon však zmíněné nálepky ještě v květnu byly.
Není to poprvé, co Lego čelilo kritice kvůli generovým stereotypům. Řadě žen totiž vadí, že stavebnice určené pro dívky obsahují zejména figurky kadeřnic. Vědci z Nového Zélandu zase ve svém průzkumu vyhodnotili, že figurky firmy Lego mají stále agresivnější výrazy.