Německý automobilový koncern Daimler loni zvýšil prodej automobilů Mercedes-Benz o 11 procent na 2,084 milionu. Roční prodej mercedesů tak poprvé překonal dvoumilionovou hranici, oznámila dnes firma. Uvedla také, že vystřídala konkurenta BMW v čele trhu s luxusními automobily.
Prodej automobilů Mercedes-Benz loni stoupl o 11 procent na 2,084 milionu, zatímco prodej vozů značky BMW se zvýšil pouze o pět procent na 2,003 milionu.
Celkový prodej automobilky BMW však po zahrnutí značek Mini a Rolls-Royce dosáhl 2,37 milionu vozů, kdežto Daimler loni prodal pouze 2,23 milionu vozů Mercedes-Benz a Mini.
Obě konkurenční firmy si tak nyní nárokují titul jedničky na trhu s luxusními automobily. "BMW zůstává vedoucí světovou firmou v oblasti luxusních vozů," píše BMW ve své zprávě. "Vyšplhali jsme se do čela luxusního segmentu," tvrdí zase šéf Daimleru Dieter Zetsche.
V Evropě už vozy značky Mercedes konkurenty od BMW válcují. Podle posledních statistik evropského asociace automobilek ACEA prodal Daimler v Evropě od ledna do listopadu 772 342 Mercedesů, zatímco BMW se povedlo prodat 753 814 vozů.