Při srážce vlaků v Řecku zemřelo 57 lidí, fatální chybu způsobil přednosta stanice v Larise

Následky srážky vlaků v Řecku

Následky srážky vlaků v Řecku Zdroj: ČTK / AP / Vaggelis Kousioras

Následky srážky vlaků v Řecku
Následky srážky vlaků v Řecku
Následky srážky vlaků v Řecku
Následky srážky vlaků v Řecku
Následky srážky vlaků v Řecku
6
Fotogalerie

Při čelním střetu osobního a nákladního vlaku v centrální části Řecka zemřelo 57 lidí, zraněných je několik desítek. Hasiči stále prohledávají trosky vlaků.

Po srážce ve vysoké rychlosti poblíž města Larisa, k níž došlo v úterý krátce před půlnocí, řada vagonů vykolejila a nejméně tři vozy vzplály. Jde o jednu z nejtragičtějších železničních nehod v Evropě za několik desítek let. V reakci na nehodu rezignoval řecký ministr dopravy Kostas Karamanlis. Fatální chybu udělal přednosta stanice v Larise, který už se k chybě přiznal, informují místní média.

„Uslyšeli jsme obrovskou ránu. Bylo to strašných deset vteřin. Převraceli jsme se ve vagonu, dokud jsme nespadli na bok,“ popsal cestující Sterjos Minenis. Pak vypukla panika. „Oheň, visící kabely, rozbitá okna, křičící lidé, uvěznění lidé,“ řekl Minenis podle Reuters.

Pasažér, který neuvedl svoje jméno, novinářům řekl, že vlak před střetem silně brzdil. „Náš vůz nevykolejil, ale ty vepředu ano, a byly rozdrcené," řekl.

V meziměstském osobním vlaku cestovalo asi 350 lidí, uvedla železniční společnost Hellenic Train. „Evakuace cestujících se odehrává ve velmi obtížných podmínkách vzhledem k závažnosti srážky obou vlaků,“ popsal mluvčí hasičů Vasilis Varthakojannis. „Vozy jedna a dva prakticky přestaly existovat, třetí vůz vykolejil,“ řekl novinářům guvernér regionu Thesálie Kostas Agorastos.

VIDEO: Letecké záběry nehody vlaků v Řecku

Video placeholde
• Reuters

Příčina nehody zatím není jasná. Policie dosud vyslechla dva železniční zaměstnance, nikoho ale nezadržela. Místní televize ERT citovala šéfa sdružení strojvedoucích, který řekl, že elektronické zabezpečení provozu na trati už roky nefunguje. „Nic nefunguje, všechno se dělá ručně. Na trati Atény-Soluň jsme v ´manuálním módu´,“ prohlásil. 

Cestující, kteří vyvázli bez zranění nebo utrpěli jen menší poranění, byli autobusy převezení do asi 130 kilometrů vzdálené Soluně.