Tenistce Šarapovové se po dopingovém nálezu vrátili největší sponzoři

Maria Šarapovová

Maria Šarapovová Zdroj: ctk

Pozitivní dopingový test tenistky Marii Šarapovové a následný dvouletý zákaz činnosti rozdělily její sponzory na dva tábory. Někteří spolupráci s ruskou hráčkou ukončili, jiní jí vyjádřili podporu, včetně těch největších.

Hlavním reklamním partnerem Marii Šarapovové je firma Nike. Současný kontrakt přinese ruské hráčce 70 milionů dolarů během osmi let. Když byla v březnu zveřejněna informace o pozitivním dopingovém testu, Nike s okamžitou platností ukončil s tenistkou spolupráci.

Po několika týdnech však společnost názor změnila a vyjádřila hráčce podporu, navzdory tomu, že dva roky nesmí hrát závodně tenis. „Na základě vyšetřování bylo zjištěno, že Maria nedopovala úmyslně, jen udělala chybu. Proto jí vyjadřujeme podporu a náš kontrakt dodržíme,“ uvedla společnost Nike v prohlášení. Stejně se zachovala firma Head, která dodává tenistce rakety, a také výrobce vod Evian.

Protipól tvoří skupina sponzorů, kteří spolupráci se Šarapovovou buď ukončili, nebo pozastavili. Tenistka se odvolala proti verdiktu k mezinárodní sportovní arbitráži.

Na její vyjádření čeká s dalšími kroky například značka Porsche. Výrobce hodinek TAG Heuer se rozhodl neobnovit kontrakt s hráčkou, nicméně nevyloučil, že by v budoucnu mohla spolupráce opět probíhat.

Maria Šarapovová je druhou nejlépe vydělávající sportovkyní světa. Pokud by se však počítaly pouze příjmy z reklamy, zaujala by bezpečně první místo. Její roční příjem od sponzorů dosahuje 20 milionů dolarů.