Tenistce Šarapovové se po dopingovém nálezu vrátili největší sponzoři

Hlavním reklamním partnerem Marii Šarapovové je firma Nike. Současný kontrakt přinese ruské hráčce 70 milionů dolarů během osmi let. Když byla v březnu zveřejněna informace o pozitivním dopingovém testu, Nike s okamžitou platností ukončil s tenistkou spolupráci.
Po několika týdnech však společnost názor změnila a vyjádřila hráčce podporu, navzdory tomu, že dva roky nesmí hrát závodně tenis. „Na základě vyšetřování bylo zjištěno, že Maria nedopovala úmyslně, jen udělala chybu. Proto jí vyjadřujeme podporu a náš kontrakt dodržíme,“ uvedla společnost Nike v prohlášení. Stejně se zachovala firma Head, která dodává tenistce rakety, a také výrobce vod Evian.
Protipól tvoří skupina sponzorů, kteří spolupráci se Šarapovovou buď ukončili, nebo pozastavili. Tenistka se odvolala proti verdiktu k mezinárodní sportovní arbitráži.
Na její vyjádření čeká s dalšími kroky například značka Porsche. Výrobce hodinek TAG Heuer se rozhodl neobnovit kontrakt s hráčkou, nicméně nevyloučil, že by v budoucnu mohla spolupráce opět probíhat.
Maria Šarapovová je druhou nejlépe vydělávající sportovkyní světa. Pokud by se však počítaly pouze příjmy z reklamy, zaujala by bezpečně první místo. Její roční příjem od sponzorů dosahuje 20 milionů dolarů.