Jaroslav Bukovský: Levněji už nebude aneb sázka na firmu, kde to nejhorší už bylo

Coty drží i licenci na kosmetiku Burberry.

Coty drží i licenci na kosmetiku Burberry. Zdroj: Profimedia.cz

Licence na kosmetický byznys luxusních značek ve vlastnictví Coty, jako jsou Gucci, Hugo Boss, Burberry či masovky á la Rimmel či Max Factor, stále více zajímají i přes pandemickou pauzu expandující asijskou střední třídu.
Licence na kosmetický byznys luxusních značek ve vlastnictví Coty, jako jsou Gucci, Hugo Boss, Burberry či masovky á la Rimmel či Max Factor, stále více zajímají i přes pandemickou pauzu expandující asijskou střední třídu.
Letošní nákup majority ve firmě Kylie Cosmetics od mladičké Kylie Jennerové (na snímku) za 600 milionů dolarů se ukázal jako předražený poté, co posléze vyšlo najevo, že vykutálená kráska si přifouknutými byznysovými čísly tak trochu z Coty vystřelila.
Když v červnu oznámilo Coty nákup podílu i ve firmě známější Kyliiny sestry Kim Kardashianové, akcionáři nad starým managementem zlomili hůl.
Americká burza je téměř na rekordech, o tom si ale Coty může nechat zdát - zatímco před pěti lety se kus obchodoval za 32 dolarů, nyní je to 3,26 dolaru.
7
Fotogalerie

Kdyby se americký kosmetický gigant s francouzským genem Coty v posledních letech staral o pleť svých zákaznic a zákazníků stejným způsobem jako o jmění svých akcionářů, vypadali by nyní jeho klienti tak o dekádu starší než jejich vrstevníci. Vrásky a strhané rysy jsou totiž akcionářům kdysi slavného domu, vzývajícího paradoxně krásu, už dlouho vlastní. Právě nyní ale možná nastal čas na změnu, a tím i šanci pro nové investory.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM.

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!