PPF opět zvýšila svůj podíl v německé mediální skupině ProSiebenSat.1 Media na 15,04 procenta

Investiční skupina PPF rodiny Kellnerových zvýšila svůj podíl v německé společnosti ProSiebenSat.1 Media na 15,04 procenta. Podíl PPF reprezentuje 11,6 procenta hlasovacích práv na kapitálu společnosti. PPF tak upevnila svou pozici druhého největšího akcionáře v ProSiebenSat.1 po firmě MFE italského mediálního magnáta Silvia Berlusconiho, která v podniku vlastní necelých třicet procent.
„Zvýšení našeho podílu v ProSieben potvrzuje, že PPF je dlouhodobý investor, který díky svým bohatým zkušenostem v oblasti televizního vysílání dokáže přispět k růstu hodnoty přední německé mediální společnosti,“ uvedl investiční ředitel PPF Didier Stoessel.
ProSiebenSat.1 Media je největší soukromá televizní skupina v Německu. Provozuje volně přístupné komerční televizní kanály, placené televizní kanály, rozhlasové stanice a tiskové podniky. Hlavním televizním kanálem skupiny je ProSieben nebo také zkráceně Pro 7 se sídlem v Mnichově.
Skupina PPF už v médiích vlastní společnost CME, pod kterou patří v Česku televizní skupina Nova. CME patří mezi největší mediální společnosti ve střední a východní Evropě. Spadá pod ni 33 televizních stanic včetně zpoplatněných, které jsou dostupné až 45 milionům diváků.
Unikátní video Petra Kellnera:
Skupina PPF působí ve 25 zemích v Evropě, Asii a v Severní Americe v řadě odvětví, od finančních služeb přes telekomunikace, média, biotechnologie či nemovitosti až po strojírenství. Skupina vlastní aktiva v hodnotě čtyřiceti miliard eur (zhruba 960 miliard korun) a k loňskému prosinci zaměstnávala celosvětově 61 tisíc lidí. Majoritním vlastníkem PPF Group byl až do své smrti v březnu 2021 Petr Kellner. Po schválení dohody o rozdělení pozůstalosti po Kellnerovi drží většinový podíl 98,93 procenta v PPF Group Kellnerovi dědicové, manželka Renáta a jeho čtyři děti.
PPF v loňském roce klesl čistý zisk o 49 procent na 140 milionů eur, zejména kvůli odchodu společnosti z ruského trhu v souvislosti s válkou na Ukrajině. Skupina se proto v posledních 18 měsících soustředila na byznysová partnerství a akvizice zejména ve státech Evropské unie.