Airbus A220, který chtějí koupit i ČSA, má potíže | E15.cz

Vše o miliardářích

Vše o miliardářích Vstoupit do speciálu

Aerolinky Swiss odstavily airbusy A220, které chtějí koupit i ČSA

Štěpán Bruner

Štěpán Bruner

Celá flotila airbusů A220 aerolinek Swiss je na zemi, kde se podrobují důkladné inspekci. Švýcarské aerolinky se své nové letouny rozhodly dočasně odstavit po stále se opakujících poruchách motorů. Společnost zrušila desítky letů, včetně těch do Prahy.

Aerolinky, které jsou jedním z největších provozovatelů A220, stáhly z provozu všech 29 letadel. Kontroly motorů amerického výrobce Pratt & Whitney již probíhají, první letouny již prověrku absolvovaly. „Pokud vše půjde podle plánu, budeme moci ve čtvrtek obnovit letový provoz na většině pravidelných linek,“ uvedla společnost na twitteru.

Letos v červenci musel letoun A220 aerolinek Swiss nouzově přistát po selhání turbíny jednoho z motorů. Stejný problém musela řešit posádka dalšího letounu v září, přičemž francouzský úřad pro letovou bezpečnost BEA označil obě poruchy za „identické“. Když se s podobným výpadkem musel potýkat další A220 na úterním letu, rozhodla se společnost celou flotilu odstavit a prověřit.

Dvacet hodin v letadle. Aerolinky otestují trasu, kterou část vědců označuje za zničující

Swiss uvedly, že situaci řeší s regulátory, Airbusem a Pratt & Whitney. Výrobce motorů doporučil provozovatelům provést jejich dodatečné inspekce, trvá ale na tom, že pohonné jednotky PW1524G „nadále splňují všechna kritéria pro to, aby byly letuschopné“.

Airbus ve svém oznámení popsal některá preventivní opatření, která by aerolinky měly přijmout, zahrnující „jednorázovou inspekci boroskopem“.

Vzácný, luxusní a stále bez majitele. Letoun po katarských emírech už tři roky marně hledá kupce

Zpráva o problémech A220 přichází v době, kdy o nákupu těchto letadel jednají s Airbusem ČSA. Český dopravce nedávno zredukoval svou původní objednávku větších letounů A320neo ze sedmi na tři stroje a nyní zvažuje další varianty. Už na jaře představitelé Smartwings, mateřské společnosti ČSA, pro server Zdopravy.cz uvedli, že vyjednávají o nákupu A220 a také o větším stroji A321XLR.

Velkým provozovatelem letounů A220 jsou také lotyšské aerolinky Air Baltic. Společnost oznámila, že ačkoliv situaci sleduje, její flotila zůstává ve vzduchu. Letouny Air Blatic jsou totiž osazeny pohonnými jednotkami jiného typů.

Letouny Airbusu mají podobný problém jako Boeing 737 MAX. Evropský regulátor varuje aerolinky

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!