Zásadní změnou je, že České aerolinie oddělí bonusové lety vlastními letadly od letů partnerů z aliance SkyTeam. Přitom možnost letět s partnerskou leteckou společností pro věrné zákazníky v řadě případů podraží.
Z dostupných tabulek například vyplývá, že na bonusové letenky do vzdálenějších evropských zemí a do severní Afriky musí cestující od března nasbírat 33 tisíc mil, respektive 55 tisíc mil pro business class. Dosud přitom stačilo 30 tisíc mil, respektive 45 tisíc mil.
„Jedním z důvodů je motivace klientů ČSA, aby jejich první volbou byly právě lety ČSA. Ze stejného důvodu došlo k úpravě a částečnému zvýšení mil potřebných na bonusové letenky na lety partnerů,“ uvedl mluvčí firmy Daniel Šabík.
Pokud klient ČSA využívá bonusy u partnerských aerolinií, český dopravce za něj platí. Stejně tak platí členové aliance SkyTeam za bonusové lety svých pasažérů na linkách ČSA. Vzhledem k neustálému zužování sítě ČSA se však dá předpokládat, že saldo je pro ČSA čím dál horší. Konkrétní čísla společnost tají.
Na letech se stroji v českých barvách se cestující na druhé straně dočkají výhodnějších podmínek. Příkladem může být Barcelona, kam si věrný pasažér bude moci zaletět v ekonomické třídě už za patnáct tisíc mil, což je polovina současného požadavku. Paříž českým letadlem vyjde na patnáct tisíc mil, na let s jinou firmou bude muset klient sesbírat 22 tisíc mil.
ČSA zpřísnily podmínky programu OK Plus 1. května. Mimo jiné omezily platnost každé míle na 24 měsíců a členové musejí alespoň jednou za dva roky letět s ČSA. Program má začít naplňovat původní termín „frequent flyer“. OK Plus měl podle Šabíka koncem ledna 630 tisíc členů, což je od loňského března nárůst o třicet tisíc.