ČSA po roce znovu říznou do bonusových letenek

ČSA

ČSA Zdroj: CSA

Neuplynul ani rok od posledních velkých změn a České aerolinie (ČSA) opět mění podmínky pro uplatňování bonusových letenek. Nové tarify pro využívání nasbíraných mil platí pro členy věrnostního programu OK Plus od 31. března.

Zásadní změnou je, že České aerolinie oddělí bonusové lety vlastními letadly od letů partnerů z aliance SkyTeam. Přitom možnost letět s partnerskou leteckou společností pro věrné zákazníky v řadě případů podraží.

Z dostupných tabulek například vyplývá, že na bonusové letenky do vzdálenějších evropských zemí a do severní Afriky musí cestující od března nasbírat 33 tisíc mil, respektive 55 tisíc mil pro business class. Dosud přitom stačilo 30 tisíc mil, respektive 45 tisíc mil.

„Jedním z důvodů je motivace klientů ČSA, aby jejich první volbou byly právě lety ČSA. Ze stejného důvodu došlo k úpravě a částečnému zvýšení mil potřebných na bonusové letenky na lety partnerů,“ uvedl mluvčí firmy Daniel Šabík.

Pokud klient ČSA využívá bonusy u partnerských aerolinií, český dopravce za něj platí. Stejně tak platí členové aliance SkyTeam za bonusové lety svých pasažérů na linkách ČSA. Vzhledem k neustálému zužování sítě ČSA se však dá předpokládat, že saldo je pro ČSA čím dál horší. Konkrétní čísla společnost tají.

Na letech se stroji v českých barvách se cestující na druhé straně dočkají výhodnějších podmínek. Příkladem může být Barcelona, kam si věrný pasažér bude moci zaletět v ekonomické třídě už za patnáct tisíc mil, což je polovina současného požadavku. Paříž českým letadlem vyjde na patnáct tisíc mil, na let s jinou firmou bude muset klient sesbírat 22 tisíc mil.

ČSA zpřísnily podmínky programu OK Plus 1. května. Mimo jiné omezily platnost každé míle na 24 měsíců a členové musejí alespoň jednou za dva roky letět s ČSA. Program má začít naplňovat původní termín „frequent flyer“. OK Plus měl podle Šabíka koncem ledna 630 tisíc členů, což je od loňského března nárůst o třicet tisíc.