IAG vytvořila expertní skupinu krizových manažerů, která začala pracovat na „projektu cestovní mapy
pro odchod Španělska z eurozóny“. Skupina, která se bude scházet každé dva týdny, má za úkol odhalit rizika tohoto kroku Madridu pro aerolinky.
Skupina leteckých dopravců zároveň snížila svou expozici vůči španělským bankám. Zatímco na začátku roku představovaly 27 procent obchodních partnerů IAG, na konci června to byla jen tři procenta. Ve stejné době skupina snižovala i svou expozici vůči Řecku, Irsku, Portugalsku a Itálii.
Čtěte také:
Zablokované bankomaty a hraniční kontroly. EU řeší možný řecký exit
Španělsko má nejvíce nezaměstnaných od návratu k demokracii
IAG je také stále nespokojena s hospodařením své španělské větve. Jen šest měsíců po návratu Iberie na domácí trh s dceřinou firmou Iberia Express, která měla zaútočit na hegemony španělského trhu Ryanair a easyJet, zvažuje „přehodnocení všech aspektů hospodaření“ Iberie.
Skupina aerolinek tak upozornila, že by letos mohla skončit v mírné ztrátě, a to navzdory silným prodejům British Airways. Firma je spokojena i s pokračující integrací britského regionálního dopravce bmi, kterého koupila jako ztrátového od německé Lufthansy.
Letoun ATR 72 frančízy aerolinek Iberia Air Nostrum, provozující lety pod značkou Iberia Regional | Letoun ATR 72 frančízy aerolinek Iberia Air Nostrum, provozující lety pod značkou Iberia Regional
„Všechny části podnikání Iberie jsou ztrátové – povaha létání z jižního Atlantiku do Latinské Ameriky se mění a my se tomu musíme přizpůsobit,“ řekl šéf skupiny Willie Walsh.
V prvním čtvrtletí svého finančního roku se IAG propadla do ztráty po zdanění 95 milionů eur, zatímco loni vydělala 38 milionů eur. Za hlavní příčiny označila vysoké ceny paliv a nadbytečné kapacity na zámořských letech Iberie.