Leo Express kupuje čínské vlaky, chce je využít na evropském trhu

Vizualizace čínského vlaku pro Leo Express

Vizualizace čínského vlaku pro Leo Express Zdroj: Leo Express

Nová souprava pro společnost Leo Express
Premiéra Leo Expressu na testovacím polygonu ve Velimi
Premiéra Leo Expressu na testovacím polygonu ve Velimi
Leo Express
Leo Express se dnes poprvé oficiálně představil veřejnosti. Na zkušebním okruhu u Velimi zbrusu novou soupravu Stadler Flirt pokřtil majitel společnosti Leoš Novotný.
22
Fotogalerie

Česká dopravní společnost Leo Express poprvé od svého vzniku rozšíří vlakovou flotilu. Firma podepsala smlouvu na nákup tří vícesystémových jednotek s čínským výrobním gigantem CRRC. Na dalších třicet vlaků má rámcovou dohodu.

Leo Express neupřesnil, kde vlaky nasadí. Hovoří pouze o jejich využití na evropském trhu, a to v komerční i dotované dopravě. První tři jednotky by měl dopravce obdržet v polovině roku 2018.

Firmy neuvedly ani hodnotu kontraktu. "Vyvíjíme ve spolupráci s CRRC nový koncept železniční služeb. Technologická řešení spolehlivost CRRC vedla k vývoji zcela nové generace železničních jednotek, které kopírují potřeby zákazníků a technologický vývoj. Nové vlaky budou vybaveny technologiemi vyvinutými v Leo Express," doplnil šéf dopravce Peter Köhler. 

Leo Express objednávkou otevírá Číňanům dveře na evropské koleje, kde dosud vládnou tradiční výrobci jako Alstom či Siemens. Společnost založil Leoš Novotný; se svými zlaotečernými vlaky od firmy Stadler vyjel v roce 2012 na linku z Prahy na Ostravsko. Celkem má Leo Express pět vlaků. Dopravní síť postupně rozšiřil o autobusové linky do okolních zemí.

Do mozaiky pronikání Číňanů na evropský trh zapadá i zpráva serveru MotejlekSkocdopole.com, podle které čínská firma krouží kolem plzeňské Škody. V první fázi je údajně ve hře nějaký druh společného podniku.