Česká dopravní společnost Leo Express poprvé od svého vzniku rozšíří vlakovou flotilu. Firma podepsala smlouvu na nákup tří vícesystémových jednotek s čínským výrobním gigantem CRRC. Na dalších třicet vlaků má rámcovou dohodu.
Leo Express neupřesnil, kde vlaky nasadí. Hovoří pouze o jejich využití na evropském trhu, a to v komerční i dotované dopravě. První tři jednotky by měl dopravce obdržet v polovině roku 2018.
Firmy neuvedly ani hodnotu kontraktu. "Vyvíjíme ve spolupráci s CRRC nový koncept železniční služeb. Technologická řešení spolehlivost CRRC vedla k vývoji zcela nové generace železničních jednotek, které kopírují potřeby zákazníků a technologický vývoj. Nové vlaky budou vybaveny technologiemi vyvinutými v Leo Express," doplnil šéf dopravce Peter Köhler.
Leo Express objednávkou otevírá Číňanům dveře na evropské koleje, kde dosud vládnou tradiční výrobci jako Alstom či Siemens. Společnost založil Leoš Novotný; se svými zlaotečernými vlaky od firmy Stadler vyjel v roce 2012 na linku z Prahy na Ostravsko. Celkem má Leo Express pět vlaků. Dopravní síť postupně rozšiřil o autobusové linky do okolních zemí.
Do mozaiky pronikání Číňanů na evropský trh zapadá i zpráva serveru MotejlekSkocdopole.com, podle které čínská firma krouží kolem plzeňské Škody. V první fázi je údajně ve hře nějaký druh společného podniku.