Leo Expressu nestačí jen autobusy a vlaky, investuje miliony do koloběžek

Koloběžka Leo Expressu

Koloběžka Leo Expressu Zdroj: Leo Express

Senior se zabil na této koloběžce s přídavným motorkem
Premiéra Leo Expressu na testovacím polygonu ve Velimi
Premiéra Leo Expressu na testovacím polygonu ve Velimi
Leo Express se dnes poprvé oficiálně představil veřejnosti. Na zkušebním okruhu u Velimi zbrusu novou soupravu Stadler Flirt pokřtil majitel společnosti Leoš Novotný.
Leo Express
12
Fotogalerie

Dopravní firmě Leo Express už nestačí pouze vlaky a autobusy. V posledních dnech se společnost podnikatele Leoše Novotného vrhla i na půjčování elektrických koloběžek. Ty mají řešit takzvaný problém poslední míle, tedy dovézt cestující od vlaku až do cíle cesty a posléze zpět na nádraží.

Firma zahájila pilotní provoz, koloběžky půjčuje zatím v pokladně na pražském hlavním nádraží a ve vlacích. Celkem nakoupila stovku vozítek, investice uvádí řádově v milionech. „Do budoucna to budeme mít i na autobusech a na všech pokladnách,“ sdělil deníku E15 ředitel společnosti Peter Köhler.

Podle něj má firma na novou službu „velice příznivou reakci“, koloběžky prý využívají většinou mladí lidé bez kufru, například manažeři jedoucí na jednodenní jednání nebo studenti. Koloběžky jezdí až 25 kilometrů v hodině, firma jako příklad uvádí cestu z hlavního nádraží na Malou Stranu za deset minut.

Na příští rok Leo Express plánuje nákup dalších až dvou set elektrokoloběžek. „Zájem je také díky zákazu segway v Praze,“ je přesvědčen Köhler. Výhodou je podle něj i to, že koloběžky lze vzít do vozů pražské MHD. Výpůjčné na šest hodin začíná na 250 korunách, do konce roku platí zaváděcí cena 99 korun.

Leo Express zašel v řešení problému poslední míle zřejmě nejdále ze všech českých dopravců. Spolupracuje například s taxislužbou Uber nebo půjčovnou kol Rekola. Zřídil dokonce speciální pozici nazvanou Door 2 Door Manager. Snaží se ale i konkurence, například Regiojet spolupracuje se sesterskou taxislužbou Tick Tack, České dráhy zase před pár týdny začaly prodávat výhodné denní jízdenky na pražskou MHD.