Kolem českého soukromého železničního dopravce Leo Express kolují spekulace o možném spojení s konkurenčním RegioJetem či Českými drahami. Generální ředitel Leo Express Peter Köhler ale spolupráci vylučuje. „Nejsme na prodej,“ uvedl v rozhovoru pro E15.
Spojí se v nějaké formě Leo Express a RegioJet?
Absolutně vylučuji jakékoliv možné spojení s RegioJetem. Neaspirujeme k žádné fúzi ani akvizici, nejsme na prodej. Jsou to kachny tisku. V tom, co děláme, dokážeme sami dál růst.
Vaše kumulovaná ztráta se v roce 2016 blížila jedné miliardě, nedávalo by spojení se silnějším partnerem smysl?
Ačkoliv čeká železniční průmysl stejná konsolidace trhu, jakou prošel průmysl letecký, v tomto okamžiku mohu spojení s RegioJet vyloučit. Jsou to spekulace. Naše dceřinné společnosti vykazují zisk.
Jak tedy přišly renomované poradenské společnosti k důvěrným informacím o dopravcích Leo Express a RegioJet, na jejichž základě připravily materiál pro případné investory?
Zeptejte se jich. Investiční banky a poradci mají velmi silnou fantazii, pak mohou vzniknout takovéhle myšlenky. Trh je malý, lidé se mezi sebou baví.
Proběhly spekulace, že by měl Leo Express najít velkého investora v čínském výrobci železničních strojů China Railway Rolling Stock Corporation ve spojení s J&T Bankou.
I tuto možnost vylučuji, tyto společnosti se nestanou investory Leo Express. S CRRC se bavíme o spolupráci při dodání vlakových souprav, ne ale o jiném spojení.
O podmínky vstupu do Leo Express se zajímají také České dráhy.
Žádnou oficiální nabídku jsme nedostali. K dnešnímu dni není nic konkrétního na stole, jakoukoliv spolupráci s Českými drahami vylučuji. Diskuse mezi různými dopravci však samozřejmě probíhají.