Poziční válka o dostavbu letiště ve Vodochodech nekončí. Dospiva: Jsme ale opatrně optimističtí

Video placeholde
Letiště Vodochody spolu s přilehlou továrnou Aero
Letiště Vodochody s přilehlým areálem Aero Vodochody
Letiště a továrna Aero Vodochody leží nedaleko Prahy v Odolené Vodě.
3
Fotogalerie

Investiční skupina Penta plánuje vybudovat z Vodochod mezinárodní letiště, současně se ale musí vypořádat se soudními spory. Ty s ní vede sdružení okolních obcí, poslední verdikt však nahrává Pentě. "Pevně věříme, že jednoho dne tam letiště dobudujeme," říká spolumajitel skupiny Marek Dospiva. 

Aktuální verdikt potvrdil kladný posudek o vlivu na životní prostředí (EIA). Sdružení se však nevzdává, podalo žalobu k Evropskému soudu pro lidská práva ve Štrasburku. Obává se hluku a zhoršení životních podmínek. Podání k mezinárodnímu soudu však nemá odkladný účinek, a tak Penta pokračuje v přípravách na získání územního rozhodnutí.  

„Máme platný posudek EIA a pevně doufám, že do několika dalších let získáme územní rozhodnutí a stavební povolení a následně nové letiště postavíme,“ řekl k současné situaci spolumajitel Penty Marek Dospiva s tím, že se jako investor řídí i doporučením Evropské unie. To říká, že je vhodné stavět nová letiště na místě těch stávajících.

Více se o českých a slovenských miliardářích dočtete ve speciálu v sekci E15 Premium, najdete v něm i srovnání jejich bohatství >>> 

„Situace je stejná v celé Evropě, najdou se i případy, kdy se soudní spory starousedlíků s investorem v případě výstavby letiště táhnou přes deset let,“ doplnil Ivo Mravinac, mediální zástupce Penty.

Plánované letiště má po dokončení odbavovat ročně až 3,5 milionu cestujících hlavně na linkách nízkonákladových aerolinií a při nepravidelných či soukromých letech. Investor, skupina Penta, chce vynaložit asi tři miliardy korun.