Přísnější bodový systém už je v připomínkovém řízení. Čtěte, co by přinesl v praxi

Dálnice D11

Dálnice D11 Zdroj: Blesk:Jakub Poláček

Pražský okruh
Dálnice D1
Pražský okruh
Pražský okruh
5
Fotogalerie

Návrh, který policie společně s ministerstvem dopravy zveřejnila už před časem, jde do připomínkového řízení. 

 

Nejzávažnější přestupky mají být nově za 4 a 6 bodů, blokové pokuty se mají většinou zvýšit, razantně mají stoupnout sankce hrozící ve správním řízení. Cílem má být zvýšení bezpečnosti a vymýcení „pirátů silnic“.

Že bezpečnostní situace na našich silnicích není nijak skvělá, nelze příliš rozporovat. Stejně tak je nasnadě, že sama od sebe se patrně nijak zásadně nezlepší. Policie a ministerstvo proto chtějí zpřísnit represivní systém, jakkoli je příčin relativně vysoké nehodovosti v ČR je celá řada. Podíl na loňském zhoršení statistik má, jak přiznal sám ředitel dopravní policie Tomáš Lerch, kromě řidičů samotných také nevyhovující infrastruktura (stav silnic) spolu s množstvím uzavírek i extrémně teplé počasí (korelace mezi rostoucími teplotami a zvyšující se nehodovostí je evidentní a opakovaně prokázaná).

Hlavním, a policejním ředitelem opakovaně zdůrazňovaným problémem, je ale právě chování řidičů. Kromě překračování rychlosti, které je dle policie častou příčinou nehod s vážnými následky, a alkoholu za volantem, jde především o nevěnování pozornosti řízení a přestupky z něj vyplývající. A právě na toto rizikové chování a řidiče, kteří se jej dopouštějí má dopadnout bič přísnějšího bodového systému. Jenže nedopadne. Ani nemůže.

Policie zatím zveřejnila jen část uvažované revize systému. Tu, která bezprostředně reaguje na nejčastější příčiny nehod v minulém roce. Vzorec – zvýšení pokut a vyšší bodové postihy - je ale jasný už z částečné tabulky i prohlášení, že nově budou existovat jen dvě skupiny bodovaných přestupků, za šest a čtyři body.


Celý článek najdete na webu autorevue.cz >>>