Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty | E15.cz

Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty, musí ale vyřešit parkování

Nguyen Thuong Ly

Nguyen Thuong Ly

Mladoboleslavskou automobilku čeká jednání na pražském magistrátu. Chce pro své carsharingové služby Uniqway a HoppyGo vyjednat výhodnější podmínky pro parkování v modrých zónách.

Škoda Auto spustila v ostrém provozu projekt sdílených aut Uniqway, který uspěl v letní testovací fázi. Jedná se o ryze studentský carsharing, k patnáctce sdílených automobilů budou mít totiž přístup jen studenti a zaměstnanci Vysoké školy ekonomické, České zemědělské univerzity a Českého vysokého učení technického. „Je to projekt od studentů pro studenty,“ upozorňuje šéfka Škoda Auto DigiLabu Jarmila Plachá, která studentům pražských vysokých škol poskytla zázemí pro vývoj a spuštění projektu.

Studenti si jinak celý projekt vytvořili sami, od technických úprav poskytnutých Fabií až po marketing. S auty půjde zaparkovat na běžných místech i místech vyhrazených pouze pro školy, vrátit je lze v určených oblastech. Problém však nastává u modrých zón, kde přitom od začátku roku existuje výjimka pro sdílená auta, která zde mohou po dohodě s magistrátem parkovat bezplatně nebo za malý poplatek stejně jako elektromobily a hybridní vozy.

Praha chce sdílet elektromobily, vypsala tendry za skoro čtvrt miliardy

„Zatím v modrých zónách nelze zaparkovat, ale pracujeme na tom,“ řekl mluvčí automobilky Martin Ježek s tím, že se čeká na ustanovení nové rady na magistrátu. Výhodnější podmínky chce Škoda vyjednat nejen pro Uniqway, ale i pro svou další carsharingovou službu HoppyGo. Tam je však situace o poznání složitější, neboť v rámci této služby si lidé půjčují svá vlastní auta navzájem.

Na rozdíl od běžných označených flotil je tak těžší rozpoznat, že se jedná o sdílené auto. HoppyGo je přitom po letošní fúzi s konkurenčním SmileCar od skupiny Leo Express největším poskytovatelem sdílených aut na trhu, do sítě je zapojeno až 1500 vozidel.

V Praze funguje několik dalších společnosti, poskytující sdílená auta. Patří mezi ně především Car4way, Autonapůl, AJO a re.volt. Až na výjimky s nimi lze většinou parkovat bezplatně i v modrých zónách. Re.volt se navíc zaměřuje na sdílení elektrických automobilů a motorek, které město obecně při parkování zvýhodňuje.

Paříž se zbavuje sdílených aut, projekt prodělával miliony

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!