Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty | E15.cz

Škoda Auto rozjíždí službu na sdílení aut mezi studenty, musí ale vyřešit parkování

Nguyen Thuong Ly

Mladoboleslavskou automobilku čeká jednání na pražském magistrátu. Chce pro své carsharingové služby Uniqway a HoppyGo vyjednat výhodnější podmínky pro parkování v modrých zónách.

Škoda Auto spustila v ostrém provozu projekt sdílených aut Uniqway, který uspěl v letní testovací fázi. Jedná se o ryze studentský carsharing, k patnáctce sdílených automobilů budou mít totiž přístup jen studenti a zaměstnanci Vysoké školy ekonomické, České zemědělské univerzity a Českého vysokého učení technického. „Je to projekt od studentů pro studenty,“ upozorňuje šéfka Škoda Auto DigiLabu Jarmila Plachá, která studentům pražských vysokých škol poskytla zázemí pro vývoj a spuštění projektu.

Studenti si jinak celý projekt vytvořili sami, od technických úprav poskytnutých Fabií až po marketing. S auty půjde zaparkovat na běžných místech i místech vyhrazených pouze pro školy, vrátit je lze v určených oblastech. Problém však nastává u modrých zón, kde přitom od začátku roku existuje výjimka pro sdílená auta, která zde mohou po dohodě s magistrátem parkovat bezplatně nebo za malý poplatek stejně jako elektromobily a hybridní vozy.

Praha chce sdílet elektromobily, vypsala tendry za skoro čtvrt miliardy

„Zatím v modrých zónách nelze zaparkovat, ale pracujeme na tom,“ řekl mluvčí automobilky Martin Ježek s tím, že se čeká na ustanovení nové rady na magistrátu. Výhodnější podmínky chce Škoda vyjednat nejen pro Uniqway, ale i pro svou další carsharingovou službu HoppyGo. Tam je však situace o poznání složitější, neboť v rámci této služby si lidé půjčují svá vlastní auta navzájem.

Na rozdíl od běžných označených flotil je tak těžší rozpoznat, že se jedná o sdílené auto. HoppyGo je přitom po letošní fúzi s konkurenčním SmileCar od skupiny Leo Express největším poskytovatelem sdílených aut na trhu, do sítě je zapojeno až 1500 vozidel.

V Praze funguje několik dalších společnosti, poskytující sdílená auta. Patří mezi ně především Car4way, Autonapůl, AJO a re.volt. Až na výjimky s nimi lze většinou parkovat bezplatně i v modrých zónách. Re.volt se navíc zaměřuje na sdílení elektrických automobilů a motorek, které město obecně při parkování zvýhodňuje.

Paříž se zbavuje sdílených aut, projekt prodělával miliony

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!