Soutěž o dostavbu čtvrtého koridoru má nečekaného vítěze z Litoměřic
Stavební obři jako Eurovia, Strabag, skupina Porr a OHL ŽS následují s výrazným odstupem. Firma Chládek & Tintěra je ochotna postavit šestikilometrový úsek mezi pražskou Hostivaří a Vršovicemi za necelé 3,4 miliardy korun. Jediná tak skončila pod předpokládanou cenou, sdružení Eurovia a Strabag Rail na druhém místě nabídlo 4,2 miliardy. Další nabídky v pořadí se této ceně podobají.
„Nevím, kde se tyto informace vzaly. Hodnotící komise ještě nedokončila svou práci, jasno bude zhruba do tří týdnů,“ řekl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský.
Na dotaz deníku nicméně nabídku potvrdil i obchodní ředitel Chládka & Tintěry Pavel Stoulil. Podle něho firma prošla kvalifikací, komise nyní hodnotí technickou část. Hlavním kritériem nakonec bude cena.
Pro litoměřickou společnost s ročními tržbami kolem 1,2 miliardy korun by šlo o největší zakázku vůbec. Pro srovnání: Eurovia je podle tržeb zhruba dvanáctkrát větší. I proto je možné zaslechnout pochybnosti, zda menší firma náročný projekt zvládne.
Na správě železnic mají stále v živé paměti krach modernizace trati Hanušovice–Jeseník, kde vítězné sdružení firem Klement a A-Híd vůbec nezačalo stavět.
„Není to žádný nesmysl. Jako tradiční dodavatel na železnici jsme schopni stavbu bez problémů zrealizovat,“ řekl Stoulil. Připomněl, že vítězná cena se nejvíce blíží té předpokládané.
Změny v městské dopravě |
---|
Napojení jihočeského koridoru na Prahu přinese velké změny v městské a příměstské dopravě. Nová trať bude čtyřkolejná a po dokončení se vyhne stanici Praha Strašnice, která bude zrušena. Naopak nově vzniknou zastávky Zahradní Město a Praha Eden, kompletní rekonstrukcí projde nádraží Vršovice. Na Zahradním Městě vznikne přestupní uzel na MHD. |