Stavba obchvatu Mikulova začne v roce 2019, zbytek dálnice až později

Ilustrační foto

Ilustrační foto Zdroj: ctk

Obchvat Mikulova a úsek k hranicím by se měl podle současných předpokladů začít stavět v roce 2019. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má zažádáno o územní rozhodnutí. Se stavbou dalších úseků dálnice D52 však nelze počítat do roku 2020, řekl na briefingu ředitel brněnského závodu ŘSD David Fiala při návštěvě premiéra Bohuslava Sobotky (ČSSD).

Z větších staveb by se měly do roku 2020 stavět ještě obchvat Lechovic a další část obchvatu Znojma. V Brně se počítá se stavbami velkého městského okruhu v úsecích Žabovřeská, Tomkovo náměstí a Rokytova.

Klíčové stavby, jakými jsou pro kraj pokračování dálnice D52 od Pohořelic na Vídeň přes Novomlýnské nádrže a pod Pálavou či čtyřpruhová silnice známá jako R43 z Brna na sever, začnou později. „U úseků D52 připravujeme projektovou dokumentaci různých stupňů vyjma úseku přes nádrže. V investičně složitém prostředí je ale těžké říct, kdy se začne,“ řekl Fiala.

Zdržení klíčových staveb má na svědomí neexistence zásad územního rozvoje, které se chystá kraj vydat těsně před volbami 5. října. „Pro přípravu staveb jsou klíčové a jižní Morava je jediná, která je nemá,“ poznamenal náměstek ministra dopravy Kamil Rudolecký. Po jejich schválení však stále nebude možné připravovat silnici známou jako R43, protože kraj ji nechal od křížení s dálnicí D1 až po Lysice v územní rezervě. O vedení její trasy má být rozhodnuto pravděpodobně za tři roky. „Nepředpokládám, že se začne stavět dřív než v roce 2025,“ uvedl Fiala.

V první polovině roku 2014 v souvislosti s potenciálním příchodem amerického internetového obchodu Amazon ožila také příprava stavby dálničního sjezdu do průmyslové zóny na Černovické terase. „Pro jednu část máme pravomocné územní rozhodnutí, pro druhou nepravomocné a soutěžíme zhotovitele pro stavební povolení. Majetkoprávní vypořádání je v pokročilé fázi,“ uvedl Fiala.