Volkswagen podle předběžných údajů zvýšil čtvrtletní tržby i provozní zisk

Výroba vozů Volkswagen

Výroba vozů Volkswagen Zdroj: Reuters

Německý automobilový koncern Volkswagen ve třetím čtvrtletí zvýšil provozní zisk přibližně na 4,9 miliardy eur (121 miliard korun) ze 4,3 miliardy eur před rokem. Tržby firma zvýšila o dvanáct procent zhruba na 78,8 miliardy eur. Vyplývá to z předběžných údajů, které automobilka zveřejnila v pátek. Volkswagen ale zároveň zhoršil výhled celoročního zisku, a to kvůli negativním dopadům souvisejícím se zajištěním proti výkyvům cen surovin, informovala agentura Reuters.

Koncern nyní předpokládá, že celoroční provozní zisk bez zahrnutí mimořádných položek letos zůstane zhruba na loňské úrovni, která činila přibližně 22,5 miliardy eur. Podnik uvedl, že v prvních třech čtvrtletích letošního roku vykázal v souvislosti se zajištěním proti výkyvům cen surovin ztrátu 2,5 miliardy eur. Nový výhled podle Reuters naznačuje, že provozní marže bude činit jen sedm až 7,3 procenta, zatímco dříve ji Volkswagen odhadoval na 7,5 až 8,5 procenta. „To je ale možná lepší, než se někteří investoři obávali,“ uvedli analytici ze společnosti Bernstein.

Automobilka potvrdila, že v celém letošním roce počítá s nárůstem tržeb o deset až 15 procent. Nadále rovněž předpokládá, že letos dodá zákazníkům devět až 9,5 milionu vozů. Za první tři čtvrtletí letošního roku se tržby koncernu Volkswagen podle předběžných výsledků zvýšily zhruba o šestnáct procent na 235,1 miliardy eur.

Koncern Volkswagen je největším výrobcem automobilů v Evropě. Jeho součástí je i tuzemská Škoda Auto. Kompletní výsledky za třetí čtvrtletí Volkswagen zveřejní příští týden ve čtvrtek.

Odbyt Škody Auto se za první tři čtvrtletí zvýšil o 17,9 procenta na 642 200 vozů. V samotném třetím kvartálu vzrostl o 14,1 procenta na 210 tisíc vozů.

Napjatá situace v koncernu Volkswagen, která vyplývá mimo jiné ze slabší poptávky po jeho elektrických vozech, v poslední době nutí vedení skupiny k výraznějším úsporám. Šéf koncernu Oliver Blume měl například pověřit šéfa hlavní značky Volkswagen Thomase Schäfera zlepšením výsledků o deset miliard eur.