Volkswagen si v době elektrické věří, i přes miliardové investice plánuje větší marže

Továrna Volkswagenu

Továrna Volkswagenu Zdroj: ctk/AP

První vlaštovkou se stane kompaktní elektromobil ID.3, jenž se má stát golfem mezi elektromobily. Představí se v září, objednávat jej lze již teď.
Volkswagen ID. Vizzion
Volkswagen ID.
4
Fotogalerie

Automobilka Volkswagen, vlajková loď stejnojmenného automobilového koncernu, naplno spustila transformaci ve výrobce elektrických automobilů. První čistě elektrický vůz sjede z výrobní linky již letos. Mohutné investice však nemají společnosti zhatit další růst. Volkswagen doufá v nárůst marží, uvedlo vedení společnosti v ekonomickém výhledu. 

Od roku 2025 chce německá automobilka vyrábět ročně minimálně milion bateriově poháněných automobilů, oznámili zástupci společnosti. O tři roky dříve, tedy v době očekávaného prudkého rozvoje elektromobility, má marže dosahovat přibližně šesti procent. To je o osm desetin procenta více, než dosahoval v první polovině letošního roku.

Pro wolfsburskou automobilku je klíčový růst tržeb, Volkswagen se netají tím, že chce v brzké době překonat americkou Teslu, jediného výrobce, který se masově soustředí pouze na elektrická auta. Vozy německé automobilky však mají být podle vyjádření vedení firmy levnější než dosavadní konkurence.

A to přesto, že současné ekonomické prognózy a hrozba obchodní války automobilovému průmyslu příliš nepřejí. „Monitorujeme situaci na trhu velmi podrobně,“ uvedl v prohlášení provozní šéf automobilky Ralf Brandstaetter.

V rámci transformace budou Němci investovat přibližně 30 miliard eur, přes 770 miliard korun. Další jednotky miliard eur půjdou do inovací informačních systémů a softwaru. Pokud se investice Volkswagenu nezdaří, bude čelit, stejně jako ostatní výrobci, sankcím za nedodržení emisních limitů. Sami zástupci VW přitom přiznávají, že iniciátorem změn byla kauza dieselgate, která propukla na konci léta roku 2015.

První elektromobil nové generace sjede z linky v cvikovském závodu na konci letošního roku, v průběhu následující dekády bude hatchback ID3 následovat dalších sedm desítek modelů.

V rámci snah o „znovuzrození“ značky automobilka představí také nové logo, to se objevilo již na dresech německé fotbalové reprezentace.