„Uložili jsme pokutu za to, že společnost zpřístupnila osobní údaje nejméně 45.645 zájemců o penzijní spoření,“ řekla serveru mluvčí ÚOOÚ Hana Štěpánková. Mluvčí Komerční banky i KB Penzijní společnosti Monika Klucová uvedla, že fond proti rozhodnutí rozklad nepodal.
Úřad již dříve konstatoval jeho pochybení. Média v červenci uvedla, že bylo možné dostat se přes internetové bankovnictví Komerční banky k osobním údajům evidovaných potenciálních zájemců o penzijní spoření v KB Penzijní společnosti. Přístupné záznamy obsahovaly například jméno, adresu, rodné číslo a telefon. Údajně tak bylo možné i provádět změny záznamů.
Banka následně přístup do databáze zablokovala, za chybu podle ní mohl dodavatel informačního systému. KB v červenci prohlásila, že chyba ve webové aplikaci penzijní společnosti nevedla k žádnému ohrožení bezpečnosti nebo úniku informací o bankovních účtech klientů.