Pobočky nové Air Banky připomínají více než banku obchod

Air banka

Air banka Zdroj: Anna Vackova, E15

Nově vzniklá Air Bank za skupiny PPF zvolila v Česku netradiční design svých poboček. Jejich prostory připomínají spíše obchod, než klasickou banku. Stěny jsou barevné, nábytek moderní a nenaleznete zde ani přepážky či automaty na čekací lístky.

Banka má za cíl prolomit dosavadní pojetí bank a retailového bankovnictví. Klienti se mohou posadit k počítačům a buď pracovat se svým účtem sám, nebo požádat pracovníky o pomoc. Lavice, na kterých klienti sedí, jsou umístěny u stěn, takže nehrozí, že by se jim někdo například díval přes záda monitoru.

Designové zpracování nábytku vychází z filozofie Physical brand design, která má za cíl prostřednictvím tvaru a vzhledu objektů pracovat s vnímáním a pozitivními emočními zážitky zákazníků. V rámci projektu designu vznikají scénáře, které podporují emoce a představivost a využívají kouzlo metaforického, imaginárního světa. Designér se stává vypravěčem příběhu.

Air bankaAir banka | Anna Vackova, E15Design bankovních poboček vychází z filozofie Physical brand design

Oproti ostatním bankám, přichází Air Bank ještě s jednou novinkou. Bude téměř celá elektronická s minimálním využitím papíru a klasických per. K předání dokumentů zákazníkovi, bude sloužit scanner, který mu je odešle do jeho emailu. Místo klasických propisek by měly být pro klienty k dispozici elektronická pera. Většinu operací tak bude možné řešit úplně bez papírů.

Air bankAir bank | Anna Vackova, E15Sedačky jsou umístěny tak, aby poskytovaly soukromí

Air Bank se má podle dřívějších vyjádření zaměřit na klienty z řad občanů a menších firem. „Plánujeme spustit plnohodnotnou retailovou banku, tedy včetně poboček a internetového bankovnictví. Budeme se soustředit na koncové zákazníky, ne na firemní,“ uvedl v červnu pro server FinExpert budoucí mluvčí Air Bank Rostislav Kocman.