Škoda Auto otevře největší podnikové datové centrum v Česku. Bude komunikovat i s jednotlivými vozy

Nové datové centrum Škoda Auto

Nové datové centrum Škoda Auto Zdroj: Škoda Auto

Nové datové centrum Škoda Auto
Nové datové centrum Škoda Auto
Energetická jednotka, která pomocí setrvačníku dokáže pokrýt čas, než naběhne náhradní dieselový agregát.
Nové datové centrum Škoda Auto
5
Fotogalerie

Automobilka Škoda Auto pokračuje v investicích do technologií a digitalizace. Společnost otevře nové datové centrum a výpočetní centrum s kapacitou 15 petaFLOPS, tedy 15 biliard operací za jednu sekundu.

Datové centrum se nachází v nové budově, která je z bezpečnostních důvodů fyzicky oddělená od zbytku mladoboleslavské továrny. Rozlohou se ze současných sedmi set metrů čtverečních zvětší na plochu sedmnácti stovek metrů. Výpočetní kapacity továrny má obsluhovat až 6500 serverů, které propojí 210 kilometrů kabelů.

Z hlediska výkonu se jedná o největší podnikové výpočetní centrum v Česku, v porovnání se současným stavem má být v následujících měsících výkon navýšen až desetinásobně. Výrobce chce proto přijmout až osm desítek zaměstnanců do IT oddělení.

Výši investice zástupci Škody neuvedli, teplo vzniklé z provozu výpočetního centra chce automobilka využít pro vytápění kancelářských budov. „Škoda v současnosti přestává být pouze výrobcem aut, ale také poskytovatelem mobility a služeb obecně,“ uvedl člen představenstva automobilky Klaus-Dieter Schürmann.

K investici automobilka přistoupila především kvůli změně principu výroby automobilů. Výrobce převádí mnohé testy, které zkoumají aerodynamiku nebo bezpečnost vozů do virtuálního prostředí, v současnosti automobilka provádí ve fyzickém prostředí asi jen pětinu zkoušek, zbývající část se odehrává ve virtuálním prostředí.

Také proto budou největší část nového datacentra využívat právě oddělení zabývající se vývojem technologií, výrobou a logistikou. Připojeni k němu však budou kromě zaměstnanců v Mladé Boleslavi také jednotliví importéři a dealeři, stejně jako systémy samotných automobilů.

Současné snahy mladoboleslavského výrobce jdou však stejným směrem jako celý trh s automobily. Poradenská společnost Boston Consulting Group odhaduje, že právě nové technologie v automobilech mohou výrobcům v příštích letech přinést až 120 miliard dalších zisků.

To potvrzuje i analýza firmy Black Rock, podle které se automobilky budou stále více přibližovat IT a technologickým firmám. Výrobci aut tak musí častěji nacházet nové příležitosti zisku, podle analýzy Accenture se však automobilky musí zaměřit na průběžné školení zaměstnanců na digitální technologie, pronikání do nových kanálů prodeje a rozšiřování spolupráce s firmami mimo automobilový průmysl.