Škoda 110 Super Sport v sedmdesátých letech nezaujala. Proslavila se až jako monstrum Ferat | E15.cz

Škoda 110 Super Sport v sedmdesátých letech nezaujala. Proslavila se až jako monstrum Ferat

Miro Mihálik - Autorevue.cz

Avantgardní model Škoda 110 Super Sport přišel na svět na počátku 70. let. S oblibou se příliš nesetkal a nejvíce se proslavil jako krvežíznivé monstrum Ferat z filmu Upír z Feratu. Podívejte se na její příběh.

Uvolněná atmosféra pražského jara přinesla nejen částečnou politickou a kulturní svobodu, ale na krátkou chvíli probudila nadšení prakticky ve všech oblastech života. Dotklo se také lidí v tehdejším automobilovém průmyslu a výjimkou nebyl ani státní podnik AZNP v Mladé Boleslavi. A protože byly tou dobou v kurzu prototypy i sériové sportovní vozy s motorem uprostřed, působí dnešní optikou tehdejší vyústění práce nadšenců z řad návrhářů a konstruktérů zcela pochopitelně. 

Písek do tvůrčího soukolí nesypali autorům zpočátku ani straničtí funkcionáři výměnou za příslib tolik potřebných deviz, pokud by se nový produkt uchytil na západních trzích – ostatně, nastiňovaly to i doprovodní důvodové zprávy a oponentury, takže výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.

Jako první vyrukovali se svým parádně vypadajícím kupé 1100 GT zaměstnanci pražského Ústavu pro výzkum motorových vozidel, když dvousedadlovou studii s karoserií od Milana Strejčeka a motorem umístěným za zadní nápravou slavnostně představili na přelomu června a července 1970 v rámci výstavy „IEMA Člověk a automobil“ na dnešním holešovickém výstavišti.

Létání bez letecké licence. Americký startup představil „vozidlo“ BlackFly

Druhým sportovním vozem z domácí líhně byl prototyp i na svou dobu neobvykle vypadající Škody 110 Super Sport, která byla dokončena počátkem roku 1971 a veřejnosti oficiálně odhalena v Klatovech v polovině téhož roku při příležitosti mezinárodní automobilové soutěže Rallye Vltava.

Její přijetí odbornou i laickou veřejností nebylo zdaleka tak vřelé, jak si tvůrci nepochybně představovali. Dokonce by se dalo říci, že bylo z větší části negativní, což byl možná jeden z důvodů, proč se tohle auto nedochovalo ve své původní podobě. Právě ta nás ale zajímá, tak se na vůz v jeho originální podobě pojďme podívat detailněji.


Celý článek najdete na webu autorevue.cz >>>


Nejlevnější auto světa si už nekoupíte. Tata končí s výrobou modelu Nano, neměl airbagy ani radio
Favorit Coupé z roku 1987 vznikl v jediném exempláři

Autor: Miro Mihálik - Autorevue.cz
 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud