Škoda 110 Super Sport v sedmdesátých letech nezaujala. Proslavila se až jako monstrum Ferat

Škoda 110 Super Sport

Škoda 110 Super Sport Zdroj: profimedia.cz

Škoda 110 Super Sport
Škoda 110 Super Sport
Škoda 110 Super Sport
Škoda 110 Super Sport
Škoda 110 Super Sport
30
Fotogalerie

Avantgardní model Škoda 110 Super Sport přišel na svět na počátku 70. let. S oblibou se příliš nesetkal a nejvíce se proslavil jako krvežíznivé monstrum Ferat z filmu Upír z Feratu. Podívejte se na její příběh.

Uvolněná atmosféra pražského jara přinesla nejen částečnou politickou a kulturní svobodu, ale na krátkou chvíli probudila nadšení prakticky ve všech oblastech života. Dotklo se také lidí v tehdejším automobilovém průmyslu a výjimkou nebyl ani státní podnik AZNP v Mladé Boleslavi. A protože byly tou dobou v kurzu prototypy i sériové sportovní vozy s motorem uprostřed, působí dnešní optikou tehdejší vyústění práce nadšenců z řad návrhářů a konstruktérů zcela pochopitelně. 

Písek do tvůrčího soukolí nesypali autorům zpočátku ani straničtí funkcionáři výměnou za příslib tolik potřebných deviz, pokud by se nový produkt uchytil na západních trzích – ostatně, nastiňovaly to i doprovodní důvodové zprávy a oponentury, takže výsledky na sebe nenechaly dlouho čekat.

Jako první vyrukovali se svým parádně vypadajícím kupé 1100 GT zaměstnanci pražského Ústavu pro výzkum motorových vozidel, když dvousedadlovou studii s karoserií od Milana Strejčeka a motorem umístěným za zadní nápravou slavnostně představili na přelomu června a července 1970 v rámci výstavy „IEMA Člověk a automobil“ na dnešním holešovickém výstavišti.

Druhým sportovním vozem z domácí líhně byl prototyp i na svou dobu neobvykle vypadající Škody 110 Super Sport, která byla dokončena počátkem roku 1971 a veřejnosti oficiálně odhalena v Klatovech v polovině téhož roku při příležitosti mezinárodní automobilové soutěže Rallye Vltava.

Její přijetí odbornou i laickou veřejností nebylo zdaleka tak vřelé, jak si tvůrci nepochybně představovali. Dokonce by se dalo říci, že bylo z větší části negativní, což byl možná jeden z důvodů, proč se tohle auto nedochovalo ve své původní podobě. Právě ta nás ale zajímá, tak se na vůz v jeho originální podobě pojďme podívat detailněji.


Celý článek najdete na webu autorevue.cz >>>