Humpolečtí nápojáři uspěli na Kickstarteru, vybrali už přes milion

Nápoj Escalate Energy Drinkhumpolecké nápojářské společnosti Isoline

Nápoj Escalate Energy Drinkhumpolecké nápojářské společnosti Isoline Zdroj: archiv e15

Výrobce nápojů pro sportovce Isoline vybral na Kickstarteru přes 1,2 milionu korun k expanzi na americký trh.

Na velké crowdfundingové platformě Kickstarter mohou uspět i české firmy. Isoline si stanovila, že k průniku se svým energetickým nápojem bez konzervačních látek do USA vybere 25 tisíc dolarů (538 tisíc korun). Splněno bylo prakticky hned, firmu ovšem podpořili hlavně Češi.

„Cílovou částku pětadvacet tisíc dolarů jsme vybrali během tří hodin po spuštění převážně od českých klientů. Nyní máme necelých šedesát tisíc dolarů a budeme pokračovat až do jedenáctého ledna. Současný potenciál kampaně by mohl být mezi 250-400 tisíci dolary,“ říká šéf společnosti Robert Mička. Konkurence na Kickstarteru je přitom obrovská, aktuálně mohou zájemci vybírat z 4688 živých projektů.

Firmě nicméně pomohla i Asociace malých a středních podniků. „Isoline je firma s inovativním produktem, která nás požádala o podporu při vstupu na zahraniční trhy. Vytipovali jsme pro ně formu crowdfundingu, a to rovnou na ten nejlepší, tedy americký Kickstarter,“ dodává předseda představenstva Asociace Karel Havlíček.