Ahold prohrál s Lidlem soud kvůli nekalé reklamě na Pigi čaj a kapesníčky

Lidl od Aholdu bude za lokální reklamu také inkasovat sto tisíc korun odškodného.

Lidl od Aholdu bude za lokální reklamu také inkasovat sto tisíc korun odškodného. Zdroj: Martin Pinkas, Euro

Lidl se proti Aholdu bránil tím, že položky z reklamy nikdy neprodával.
Reklama v Albertu, která srovnávala v královéhradeckém supermarketu ceny s Lidlem, byla podle soudu nekalá.
Majitel sítě Albert, kterým je skupina Ahold, se nyní musí Lidlu omluvit v Hradeckém deníku.
Lidl
Advokát Aholdu Jan Šturm se soud snažil přesvědčit, že reklama byla místně a časově velmi omezená a týkala se jen dvou položek.
7
Fotogalerie

Dva maloobchodní obři Ahold a Lidl se střetli u soudu. Důvodem byla reklama z roku 2015. Ahold v jednom ze svých supermarketů v Hradci Králové na reklamním poutači tvrdil, že u něj u lze nákup pořídit levněji než Lidlu.

Vrchní soud v Praze nyní z velké části potvrdil rozsudek nižšího soudu, podle něhož to byla nekalá soutěžní reklama. Lidl uspěl s obhajobou, že součástí srovnávaného nákupu byl i Pigi čaj a kapesníčky. Toto zboží přitom neprodával.

Ahold se musí Lidlu omluvit, a to i v Hradeckém deníku. Majitel sítě Albert navíc Lidlu zaplatí jako odškodné sto tisíc korun. Lidl původně požadoval omluvu i v celostátním tisku.

„Mimořádných opravných prostředků v tomto případě, který je nyní již dva roky starý, nevyužijeme. Rozhodnutí soudu respektujeme a budeme se jím řídit,“ sdělil mluvčí Aholdu Jiří Mareček.

Advokát Aholdu Jan Šturm se soud snažil přesvědčit, že reklama byla místně a časově velmi omezená a týkala se jen dvou položek. „Stačila by omluva v prodejně Albert, zveřejnění v Hradeckém deníku je nadbytečné. Rozsah uložené povinnosti je nepřípadný,“ tvrdil před soudem právník řetězce.

Lidl se bránil argumentem, že reklama byla v Albertu změněná po dvou týdnech jen proto, že to soud nařídil předběžným opatřením. „Navíc srovnání zaměření jen na ceny je v maloobchodu velmi citlivý prvek. U zákazníka mohl vzniknout dojem, že v Albertu je výhodnější i celkový nákup,“ reagoval advokát Lidlu Radovan Kubáč.

Ahold a Lidl patří v Česku mezi největší řetězce s potravinami. Tržby obou společností se pohybují v desítkách miliard korun.