Alza.cz má za sebou rekordní rok. Zvýšila tržby na 17 miliard a otevřela pobočku v Maďarsku

Alza.cz

Alza.cz Zdroj: Alza.cz

Alza.cz
Alza.cz
Alza.cz
Alza.cz
Alza.cz
8
Fotogalerie

Největší tuzemský internetový prodejce Alza.cz loni zvýšil tržby o 22 procent na rekordních 17,4 miliardy korun bez DPH (21 miliard včetně DPH). Počet objednávek stoupl o milion na šest milionů. Výši zisku firma neuvedla, v roce 2015 e-shop vydělal 568 milionů korun. Alza také otevřela první kamennou prodejnu mimo území Česka a Slovenska, a to v Budapešti.

"V závěru roku u nás zákazníci nakoupili za jediný den zboží v hodnotě přes 200 milionů korun, padla i hranice miliardové tržby za jediný týden," uvedl místopředseda představenstva Alza.cz Tomáš Havryluk.

V prosinci společnost otevřela první kamennou prodejnu mimo území České republiky a Slovenska. "K otevření první zahraniční kamenné prodejny jsme směřovali od počátku naší zahraniční expanze. Volba padla na Budapešť," dodal Havryluk. Výrazně, o 70 procent, meziročně vzrostl také počet návštěv e-shopu z mobilů a tabletů.

Předsedou představenstva a zakladatelem e-shopu je Aleš Zavoral. Alzu.cz vlastní skupina investorů, kteří ji ovládají přes holdingovou společnost L.S. Investments Limited se sídlem na Kypru.

Češi loni utratili v českých internetových obchodech 98 miliard korun, meziročně o 21 procent víc. Obrat trhu vzrostl i díky úspěšnému předvánočnímu období. Podíl e-commerce na celkových maloobchodních tržbách stoupl na 9,5 procenta. Vyplývá to z údajů Asociace pro elektronickou komerci (APEK). Mezi největší internetové obchody v ČR patří i Mall.cz, Parfums.cz, CZC.cz či Kasa.cz.