Čedok se do tří let stane jedničkou na českém trhu, plánuje polský majitel

Seznam a Čedok spouští internetový prodej letenek.

Seznam a Čedok spouští internetový prodej letenek.

Majitel Čedoku, polská cestovní kancelář Itaka, chce do tří let vrátit Čedok na pozici největší cestovní kanceláře v Česku. Prohlásil to místopředseda představenstva Itaky Piotr Henicz. 

Nyní je Čedok podle objemu tržeb na českém trhu třetí, před ním jsou Exim Tours a Fischer. Itaka koupila Čedok od skupiny Odien Group letos v srpnu.

Česká cestovní kancelář může podle generálního ředitele Čedoku Radka Drechslera využít synergie, které vyplývají ze spojení s největší polskou cestovní kanceláří. Konkrétně jde například o slevy při společném nákupu letenek a ubytovací kapacity v hotelech. Už nyní čeští a polští turisté jezdí do stejných destinací, řekl Drechsler. Další úspory může přinést vzájemné využívání delegátů, protože obě cestovní kanceláře mají řadu delegátů, kteří mluví česky i polsky.

V Česku má Čedok 36 poboček a ročně obslouží více než 400 tisíc zákazníků. Kancelář loni prohloubila ztrátu na 160 milionů korun z předloňských šesti milionů. Tržby klesly o 21 procent na 1,96 miliardy korun. Letos Čedok očekává, že vytvoří zisk, uvedl ve výroční zprávě.

Majitel Čedoku, polská cestovní kancelář Itaka, byl založen v roce 1989. Firma uvádí, že je od roku 2009 lídrem v oblasti cestovního ruchu v Polsku. Loni Itaka odbavila víc než 607 tisíc klientů a měla obrat 1,656 miliardy polských zlotých (přibližně 10,4 miliardy korun). Ve stejném období měla zisk 34,8 milionu zlotých (zhruba 220 milionů korun).