Havanské doutníky bez budoucnosti? Tabáková společnost se jich zbavuje ve prospěch vapingu

Kubánské doutníky, ilustrační foto

Kubánské doutníky, ilustrační foto Zdroj: cohiba

Kubánské doutníky
2 Fotogalerie
ČTK , vku

Tabáková společnost Imperial Brands opouští prodej prémiových doutníků a místo nich se zaměří na elektronické cigarety, takzvaný vaping. Skupině soukromých investorů tak prodá za 1,23 miliardy eur (33,5 miliardy korun) svou ruční výrobu doutníků, včetně věhlasných značek Cohiba a Montecristo. Zisk z prodeje použije na snížení dluhu a investice do vapingu.

Součástí prodeje je poloviční podíl v oficiálním kubánském vývozci doutníků Habanos, který je divizí státní tabákové společnosti Cubatabaco. Podíl dává firmě právo prodávat prestižní značky Cohiba, Montercristo a Romeo y Julieta ve 150 zemích.

Společnost Imperial Brands, dříve známá jako Imperial Tobacco, vstoupila do segmentu prémiových doutníků v roce 2008 převzetím španělské firmy Altadis. Teď si ponechá jen strojově vyráběné doutníky, mezi které patří i značka Backwoods. Ta má na celkových výnosech ale jen malý podíl, uvedla agentura Reuters.

Prodej je součástí plánu společnosti Imperial Brands, který počítá do konce letošního května s odprodejem majetku za dvě miliardy liber (62,5 miliardy korun). Firma si tak chce snížit dluh a investovat do elektronických cigaret, které jsou považovány za novou oblast růstu, když prodej tradičních tabákových výrobků klesá. Imperial vyrábí mimo jiné cigarety značek Winston a Gauloises Blondes.

Prodej se uskuteční ve dvou částech. Investiční společnost Gemstone Investment Holding koupí americkou divizi za 185 milionů eur, zbývající část pak za za 1,04 miliardy eur získá společnost Allied Cigar.

Divize prémiových doutníků vyrobí ročně asi 340 milionů kusů. V loňském fiskálním roce, což je do konce září 2019, tržby této divize činily více než 300 milionů liber, zisk před zdaněním 80 milionů liber.