IKEA v Česku trpí nedostatkem zboží. Import z Číny se zasekl | E15.cz

IKEA v Česku dál trpí nedostatkem zboží. Import z Číny sužuje i další prodejce nábytku

Kuni Nguyenová

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Švédskému nábytkářskému gigantu IKEA se ani po několika měsících nedaří vyřešit problémy s dodávkami zboží do Česka. Obdobně jsou na tom další nábytkářské řetězce. V tuzemských skladech scházejí stovky položek ze sortimentu nábytku a bytových doplňků. Kvůli nedostatku materiálu se také dostávají do skluzu rekonstrukce prodejen.

Deník E15 v srpnu informoval o tom, že ve skladech IKEA chybějí stovky výrobků. Situace je obdobná i po dvou měsících. „Stále platí, že problémy s dodávkami se týkají výrobků v různých segmentech našeho sortimentu, nejvíce nábytku,“ potvrzuje mluvčí firmy pro Česko Petr Šašek.

Vůbec největší problém představuje lodní přeprava zboží z Číny. „Tato záležitost se stále řeší na úrovni Ingka Group (strategický partner ve franšízovém systému IKEA, který provozuje 378 obchodních domů IKEA ve třiceti zemích – pozn. red.), stále čekáme na nové informace,“ doplňuje Šašek. 

Podobné situaci čelí rakouský řetězec XXXLutz. „Tento problém se týká především nábytku i bytových doplňků importovaných z Číny. Můžeme hovořit o stovkách produktů,“ říká mluvčí XXXLutz Blanka Smolíková. Dodávky zboží se většinou zpožďují o dva až tři měsíce, ale situace se mění každým týdnem, uvádí Smolíková. 

Ikea: zajímavosti, které jste nevěděli o švédském gigantovi

Problémy s logistikou ovlivňují i dodávky surovin a komponentů z Evropy. Jejich dodací lhůty se prodloužily v průměru o čtyři až šest týdnů, dodává mluvčí XXXLutz. 

Nedostatek materiálu řeší v Česku i dánský prodejce Jysk. Dopady se však tolik netýkají skladů se zbožím, jako spíše rekonstrukcí prodejen. „Kvůli výpadku dodávek regálů, respektive jejich kovových částí, jsme museli posunout některé projekty – otevření nových prodejen nebo přestavbu současných prodejen na novější, modernější koncept,“ uvádí mluvčí Jysku Zuzana Rafajlovič.  

Suroviny i kontejnerová přeprava navíc zdražily. Do konečných cen pro zákazníky se to zatím výrazně nepromítne, uklidňují nábytkářské firmy. „S každým dodavatelem jednáme zvlášť, aby byl dopad na zákazníka minimální,“ říká Smolíková za XXXLutz. „Pokud se zvýší cena u dodavatelů, reagujeme tak, abychom neohrozili prodej a zájem ze strany zákazníků,“ přidává se Rafajlovič.

Autor: Kuni Nguyenová

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah