Investice do automatických linek nás zařadí k obrům typu Amazon, tvrdí majitel firmy Mail Step

Jan Rozlivka

Jan Rozlivka Zdroj: Jan Rozlivka

Kromě balení časopisů firma Mail Step aktuálně investuje do automatické linky na balení zásilek. Majitel firmy Jan Rozlivka popisuje, jak to změní jeho byznys.

Proč jste se rozhodli pro nákup automatických linek?

Díky investicím výrazně zvýšíme kapacitu, kvalitu a tím i konkurenceschopnost. Souvisí to ale pochopitelně i s tím, co se děje na trhu práce.

Co nové stroje umějí?

Vycházejí z toho, co se označuje za Průmysl 4.0. Zvládnou pracovat bez zásahu lidské ruky. Člověk jen na začátku položí zboží na pás a dál se děje všechno automaticky. Stroj dokonce vyrobí kartonovou krabici na míru, takže nejen ušetříte náklady, a výroba je nakonec i ekologičtější.

Kolik toho tyto linky zvládnou udělat?

U balení do kartonu zvládnou udělat dvacet tisíc balíků denně, v případě balení do bublinkové fólie se dostáváme dokonce až na nějakých čtyřicet tisíc balíků za den. Každý balík lze navíc potisknout personalizovaným vzorem. Jsem nadšen, že se řadíme technologicky vedle obrů, jako je Walmart nebo Amazon, kteří zatím takovouto technologii ještě kromě dvou čínských e-shopů mají jako jediní.

E15: Jak velké jsou náklady?

Naše celkové investice do technologií již přesáhly 75 milionů korun.