Kalhotky a slipy vydělávají Babišovi čím dál víc. Astratex těží i ze spolupráce s Amazonem

Největší on-line prodejce spodního prádla ve střední a vychodní Evropě Astratex, jenž patří do skupiny Hartenberg z Babišových svěřenských fondů, totiž dál výrazně rostl i díky masivnímu přechodu nakupujících z kamenných obchodů na internet.

Největší on-line prodejce spodního prádla ve střední a vychodní Evropě Astratex, jenž patří do skupiny Hartenberg z Babišových svěřenských fondů, totiž dál výrazně rostl i díky masivnímu přechodu nakupujících z kamenných obchodů na internet. Zdroj: Astratex

Expremiérovi Andreji Babišovi (ANO) pandemie příliš politických „bodů“ nepřihrála, pomohla mu ale k vyšším finančním příjmům z e-commerce.
Astratex poprvé ve své více než dvacetileté historii překonal miliardovou hranici tržeb a těžil i z další expanze do Evropy, ke které využil spolupráci s Amazonem.
V loňském roce Astratex navýšil tržby meziročně o polovinu na 1,2 miliardy korun. Zároveň téměř ztrojnásobil čistý zisk na více než 96 milionů. Stejně tak provozní výsledek narostl z 49 na více než 128 milionů. Vyplývá to z výroční zprávy Astratexu za loňský rok, jež je dostupná ve sbírce listin.
Sklad firmy.
5
Fotogalerie

Expremiérovi Andreji Babišovi (ANO) pandemie příliš politických „bodů“ nepřihrála, pomohla mu ale k vyšším finančním příjmům z e-commerce. Největší online prodejce spodního prádla ve střední a východní Evropě Astratex, jenž patří do skupiny Hartenberg z Babišových svěřenských fondů, totiž dál výrazně rostl i díky masivnímu přechodu nakupujících z kamenných obchodů na internet. Poprvé ve své více než dvacetileté historii překonal miliardovou hranici tržeb a těžil i z další expanze do Evropy, ke které využil spolupráci s Amazonem.

V loňském roce Astratex navýšil tržby meziročně o polovinu na 1,2 miliardy korun. Zároveň téměř ztrojnásobil čistý zisk na více než 96 milionů. Stejně tak provozní výsledek narostl z 49 na více než 128 milionů. Vyplývá to z výroční zprávy Astratexu za loňský rok, jež je dostupná ve sbírce listin.

„Rok 2021 byl pro společnost mimořádně úspěšný. Dosáhla historického milníku, když tržby poprvé přesáhly hranici jedné miliardy. Podařilo se rovněž rozšířit nabízené portfolio zboží, kromě jiného i o oblíbené vlastní značky. Posíleny byly i sekce sportovního spodního prádla i pro volný čas,“ uvádějí v dokumentu jednatel a finanční ředitel Jozef Kováč a Petr Doňar.

Jak pandemie změnila e-commerce v Česku?

Video placeholde
• Videohub

Zatímco na příchodu pandemie a následným boomem e-commerce obchodník vydělal, válka na Ukrajině pro něj znamená ztráty. Astratex pozastavil svůj tamní webový portál a v zemi zasažené ruskou agresí nyní neprodává. Kvůli potížím s již odeslanými zakázkami do země počítá s dopadem na hospodaření v řádech nižších jednotek milionů.

Mnohem vyšší ztráty vyplynuly z propadu poptávky na ostatních trzích. Firma uvedla, že celkové tržby se letos v březnu meziročně snížily o více než pětinu na asi devadesát milionů. Opatrnější byli nakupující zejména v Česku a na Slovensku, ale i ti v Polsku a dalších zemích.

Naopak značně pozitivní vliv na byznysové výsledky Astratexu měla a má spolupráce s e-shopem Amazon na evropských trzích. Prostřednictvím amerického obra nabízí Astratex své zboží ve Francii, Itálii, Nizozemsku, Polsku, ve Španělsku a ve Švédsku.

Skrze Amazon prodává i v Německu, tam ale spoléhá také na vlastní internetový obchod, který zprovoznil na přelomu loňského a letošního roku. Letos chce v Německu utržit desítky milionů korun i díky tomu, že se jí údajně „zatím daří oddalovat růst cen díky skladovým zásobám“.

I letos chce obchod dál expandovat na evropské trhy a rozšířit nabídku. Dosavadní expanze se loni projevila mimo jiné na zvýšení počtu zaměstnanců z asi 150 na téměř dvě stě.