Wolt letos spustí rozvoz v Českých Budějovicích, říká šéf firmy pro ČR | E15.cz

Letos spustíme rozvoz v Českých Budějovicích a poté v dalších městech, říká šéf Woltu v Česku

Filip Zelenka

Sdílet na Facebook Messenger Sdílet na LinkedIn
Vstoupit do diskuze
0

Rozvážkovým službám se během pandemie dařilo. Wolt během letoška rozšířil své působení do Liberce, Hradce Králové, Pardubic a do Plzně, nyní přidá další, už deváté město, a to České Budějovice.„Ještě jsme nevyčerpali všechny příležitosti, které na trhu jsou, nejsme ani na všech místech, kde bychom chtěli být,“ říká šéf české pobočky Woltu Jan Foret, který vystoupí na konferenci E-commerce Summit 2021 pořádáné deníkem E15.

Co vás aktuálně nejvíc zaměstnává? 

Rozhodně je to stále rozvoj byznysu. Ještě jsme nevyčerpali všechny příležitosti, které na trhu jsou, nejsme ani na všech místech, kde bychom chtěli být. Řešíme expanzi do nových lokalit – jak v rámci stávajících měst, tak i nových.

Pracujeme na přidávání dalších partnerů, ať už restaurací, nebo obchodů, abychom mohli naplnit vizi online nákupního střediska. Budujeme i kamenný obchod Wolt Market, jehož provoz se chystáme spustit na podzim. Kromě toho řešíme i další projekty, které již brzy představíme.

Na celém trhu je nedostatek lidí, trápí vás to také? 

Zaznamenali jsme sníženou poptávku po pozici kurýra, časově to vychází na konec lockdownu, tedy před létem. Mnozí z nich se začali vracet do svých původních profesí. Nikdy jsme ale neměli problém najít nové kurýry tak, že bychom omezili naše služby. Jsme dobře připraveni na podzim a zimu, snažíme se proaktivně pracovat se současnými kurýry, tedy aby měli lepší podmínky než u konkurence. 

Vzhledem k naší expanzi každopádně aktivně řešíme i nábory kvalifikovanějších pracovníků jak v Praze, tak v Brně. Zde vzniká zbrusu nový tým, který se bude starat jak o logistiku a o nábor kurýrů po celé Moravě a ve Slezsku, tak o získávání obchodních partnerů. Stejně tak hledáme nové posily pro Wolt Market.

E-COMMERCE SUMMIT 2021: ShipMonk, Google, eBay a další. 2 dny, 40 speakerů. Zjistěte víc >>>

Zaznamenali jste i sníženou poptávku u objednávek jídla po skončení lockdownu? 

Oproti zimě jsme pocítili zpomalení trhu, ale to se opakuje každé léto. Vidíme to i v ostatních zemích. Ze zpomalení jsme proto nebyli překvapení. 

Při pandemii jste zavedli na pomoc zasaženým podnikům určité úlevy, které jste chtěli zachovat i po jejím odeznění. Stalo se tak? 

Některé z nich zůstaly a rozhodli jsme se do nich více investovat. Na začátku pandemie jsme zavedli sníženou cenu dopravy, možnost spropitného, zrychlené výplaty a bezpoplatkové vyzvednutí na místě. Zároveň jsme více investovali do marketingových aktivit, aby se restauracím zvyšovaly online objednávky a vykryl se tak pokles v rámci kamenného prodeje.

Aktuálně jste v osmi českých městech. Jaké v tomto ohledu máte ambice? 

Naší ambicí je postupně se rozšiřovat, a to jak do nových lokalit, tak i rozšiřováním těch stávajících. Mohu prozradit, že letos spustíme provoz minimálně v Českých Budějovicích, a to už velice brzy. Pozvolna pak budeme komunikovat i další, která budou následovat. 

Budeme rozšiřovat i portfolio nabízených produktů. V Praze máme už nyní zajímavou nabídkou malobchodních partnerů a to se budeme snažit aplikovat i v dalších městech. 

Dosáhnete ještě letos hranice deseti měst?

To bych si nechal zatím pro sebe, ale když se podíváte na naši dosavadní expanzi a na to, jakým tempem se snažíme rozšiřovat, tak vám to dá představu. 

Jak daleko jste s naplněním vize online obchodního centra? 

Vnímáme, že potenciál je velký. Jsme teprve na začátku, ale to platí i pro rozvoz obecně. V Praze se nám tento koncept velmi daří naplňovat, máme širokou nabídku partnerů v různých segmentech – například knihkupectví, šperky, interiérové doplňky nebo i oblečení. Zákazníci si již oblíbili i rychlý rozvoz potravin, květin či kosmetiky. Velice dobře funguje také síť potřeb pro zvířata Pet Center.

Všechny tyto kategorie obchodů by člověk našel ve svém nákupním středisku, a proto je chceme mít i na Woltu. Nechceme tím ale končit, stále pracujeme na přidávání dalších partnerů a také nových lokalit, abychom obsloužili více zákazníků.

Osvědčil se vám sortiment z Erotic City, o kterém jste mluvil jako o experimentu? 

Zájem ze strany zákazníků na Woltu o takový sortiment zboží je a vidíme to i v zahraničí, kde podobný sortiment také rozvážíme. Jsou to oblasti, které mají na Woltu své místo a kopírují představu online nákupního centra. 

Kdy Wolt Market spustíte?

Přípravy jsou v plném proudu, dokonce kvůli tomu hledáme spoustu kolegů. Přípravy jsou v takové fázi, že jsme připraveni na spuštění na podzim. 

Kde to bude?

Zaměřujeme se na bližší městské centrum. Zatím neplánujeme, že by to byly okrajové lokality. Nebudu konkretizovat přesná místa, ale bude to širší městské centrum. 

Máte už zajištěné prostory? 

Je to v jednání. Nebudu konkretizovat, v jaké fázi jsme, ale jak jsem říkal, zatím se cítíme velmi komfortní s podzimním spuštěním. 

Plánujete pro Česko ještě další novinky?

Máme na nejbližší dva měsíce připraveno pár novinek. Chceme zrychlovat i dobu doručení, tedy rychleji než do 30 minut, což je nyní náš průměr. Zbylé novinky se zákazníci včas dozvědí. 

Zmínit můžeme náš firemní Wolt at Work, který jsme dosud moc nekomunikovali. Jedná se o firemní benefit, dokážeme nastavit jakékoliv firmě limity na dotované obědy z Woltu. Objednávají je přes centrální účet s měsíční fakturací, takže neplatí nic dopředu, ale na konci měsíce jim přijde sumární přehled objednávek s jednou fakturou a splatností. To je na českém trhu unikát. V současně době to využívají řádově desítky firem, ale vidíme v tom mnohem větší potenciál. 

S kolika subjekty v Česku spolupracujete? 

Prodává přes nás dva a půl tisíce partnerů, více než tři sta představují obchody. Poslední dva roky jsme se na rozšíření velmi soustředili a jsme s tím velmi spokojeni. 

S předplatným můžete mít i tento exkluzivní obsah