Makro začalo prodávat zájezdy, spojilo se s Fischerem

ilustrační foto

ilustrační foto Zdroj: Makro

Velkoobchody Makro Cash & Carry začaly nabízet zájezdy. V rámci nové služby mcestování se tuzemské Makro spojilo s cestovní kanceláří Fischer a jejími partnery. Každý měsíc bude svým zákazníkům zasílat novou nabídku dovolených u moře, eurovíkendů, wellness pobytů a poznávacích cest.

V prvním letošním letáku Makro láká na letecký zájezd s Fischerem do egyptské Hurghady. Cena zájezdu je o několik tisíc korun nižší než v katalogu na internetových stránkách cestovní kanceláře. „Jedná se o exkluzivní spolupráci pouze pro klienty Makra. Nabídky budou vždy časově omezené,“ řekl mluvčí cestovní kanceláře Fischer Dan Plovajko. Fischer se podle něho snaží využít rozsáhlé databáze klientů velkoobchodního řetězce.

S prodejem zájezdů přišel před třemi lety řetězec supermarketů Billa patřící do skupiny Rewe. Billa se však nespojila se žádnou ze zdejších cestovních kanceláří. Zájezdy v supermarketech prodává prostřednictvím vlastní tuzemské společnosti ITS BillaTravel, která je součástí skupiny Rewe Touristik, třetího největšího touroperátora v Evropě. Billa začínala s nabídkou zájezdů s vlastní dopravou. Za první rok hlásila téměř deset tisíc klientů, kteří vycestovali na letní dovolené zejména do Maďarska, Rakouska a Chorvatska, v zimní sezoně pak hlavně opět do Rakouska, na Slovensko a do Švýcarska. Po ročním testování Billa přidala i letecké zájezdy. Údaje o počtu prodaných zájezdů za uplynulý rok firma zatím neposkytla.

Makro má v Česku přes 800 tisíc registrovaných zákazníků, zejména firem podnikajících v gastronomii. Společnosti klesly v roce 2010 tržby meziročně o 2,9 miliardy korun na necelých 32 miliard. Zisk sítě třinácti velkoobchodních prodejen Makro naopak vzrostl z 1,5 miliardy korun v roce 2009 na 1,6 miliardy.