Maloobchodním prodejcům kralují korporace z USA, nejlepším nováčkem žebříčku je Metro

makro

makro Zdroj: Profimedia

Walmart
Sklad Amazonu v Londýně
Tesco
Aldi
7
Fotogalerie

Největší maloobchodní prodejci zaznamenali ve finančním roce 2017 výrazný růst. Jejich celkové výnosy dosáhly 4,53 bilionu dolarů, průměrně 18,1 miliardy na společnost. Ve studii Globální síly retailu 2019 to uvedla společnost Deloitte.

Na vrcholu žebříčku se umístil americký Walmart, jeho tržby překročily půl bilionu dolarů. O dvě místa si polepšil internetový obchod Amazon, který skončil na čtvrté pozici. Mezi top 10 se kromě amerických firem dostaly jen společnosti Schwarz a Aldi z Německa a britské Tesco.

Žebříček největších maloobchodních prodejců z celého světa byl sestaven na základě veřejně dostupných údajů za finanční rok 2017, který končil v červnu loňského roku. Analyzována byla jejich výkonnost v různých geografických oblastech a produktových sektorech.

První desítka obchodníků zajistila díky utržení 1,43 bilionu dolarů více než čtvrtinu všech výnosů nejlepší dvěstěpadesátky retailových firem.

Ze šestnácti nováčků v žebříčku si nejlépe vedl německý obchodník Metro AG, v němž má podíl mimo jiné český investor Daniel Křetínský (spolumajitel vydavatele deníku E15, pozn. red.). Prostřednictvím společnosti Makro Cash & Carry působí Metro i v České republice. Firma se v žebříčku umístila na 26. pozici.

Největším produktovým sektorem bylo v roce 2017 rychloobrátkové spotřební zboží. Prodejci provozují činnost v průměru v deseti zemích světa. Globálně nejaktivnější byli evropští obchodníci, kteří hledají možnosti dalšího růstu mimo vyspělé domácí trhy.

Top 10 největších maloobchodních prodejců: