MS v hokeji 2019 zpeněžují i řetězce typu Lidl | E15.cz

Vše o realitách

Vše o  realitách Vstoupit do speciálu

Na hokejovém nároďáku vydělává i Lidl či Kaufland

Barbora Pánková

Světový hokejový šampionát na Slovensku nabídl zajímavou příležitost také maloobchodním sítím. Například řetězec Lidl během akce Fandíme hokeji prodal několik tisíc triček a mikin s českou trikolorou. „Zájem o toto zboží je v době před vrcholovou sportovní akcí s českou účastí ze strany zákazníků tradičně velký,“ uvedla mluvčí Lidlu Zuzana Holá.

Úspěch s hokejovými dresy zaznamenal také Kaufland. „V nabídce máme jak dresy se státním znakem, tak nové dresy s logem lva. Zájem o oba druhy je srovnatelný,“ uvedla Renata Maierl z firemní komunikace řetězce. Kaufland podle ní už prodal dvě třetiny z celkového počtu dresů. „V nabídce nechybějí ani další výrobky pro fanoušky, jako jsou kšiltovky, vaky, šály nebo vlajky,“ doplnila Maierl.´

Globus kromě dresů s českou symbolikou zařadil také zboží pro slovenské fanoušky. „Pro letošní šampionát jsme rozšířili nabídku o slovenské symboly, jako jsou potahy na zrcátka, vlajky na auto nebo kšiltovky,“ sdělila vedoucí externí komunikace Globusu Rita Gabrielová. Zájem o fanouškovský sortiment je podle ní zhruba pětkrát vyšší než v minulých letech. Hokejové dresy s českým státním znakem nabídlo také Tesco.

Puky ze Vsetínska dobyly hokejový svět. Hraje se s nimi na šampionátu, olympiádě i v NHL

Někteří prodejci však zařazují do fanouškovského sortimentu i produkty, na které se vztahuje licence. Symboly spolku Český hokej, který zastupuje výkonnostní hokej a reprezentační tým, jsou přitom stejně jako reprezentační dres chráněny registrovanou známkou. Výhradním marketingovým partnerem spolku Český hokej je společnost BPA sport marketing.

Prodej pak zajišťuje licencovaný výhradní merchandisingový partner, společnost Střída Sport, která dodává zboží včetně dresů do oficiálního fanshopu a do smluvních obchodů všeho druhu.

„Odhady černého trhu se loni v červnu pohybovaly okolo deseti milionů korun ročně,“ říká ředitelka BPA sport marketing Jana Obermajerová. „Jen všelijakých hokejových dresů se státními znaky naleznete v obchodních řetězcích, tržnicích, ale i v pochybných e-shopech mraky,“ dodává.

Miliardáři na ledě. Hokejového šampionátu se účastní množství výjimečně placených hráčů

 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!