Victoria's Secret už zase nikdo nechce, fond couvá z nabídky na převzetí | E15.cz

KoronaHelpdesk E15

Jak ekonomicky přežít koronavir

Více k tématu

Nejdřív naděje, teď krach. Zájemce o koupi značky Victoria's Secret couvá ze svých plánů

snk

Šance na záchranu známé značky luxusního spodního prádla Victoria's Secret se snížila. Fond Sycamore Partners, který připravoval její převzetí od dosavadního vlastníka, společnosti L Brands, chce odstoupit od předdomluveného obchodu.

Sycamore Partners podal u soudu návrh na zneplatnění dříve uzavřených dohod s L Brands o převzetí majoritního podílu Victoria's Secret. Fond argumentuje tím, že L Brands ve správě značky v posledních týdnech nejednala dle dřívějších ujednání z února - oproti tehdejší dohodě zavřela své prodejny, nepřipravila nové modely pro jarní sezonu a nezaplatila za duben nájmy obchodních prostor. 

"Že šlo o reakci na epidemii Covid-19 není pro L Brands omluva," píše se v dokumentu s tím, že fond Sycamore Partners připravoval obchod s tím, že postupně převezme fungující firmu v režimu "business as usual". 

Ikonická přehlídka Victoria's Secret letos nebude. Klesá jí sledovanost a prádlo se neprodává

Podle L Brands je ovšem současný postup a rozpor ze strany fondu nelegitimní. "Budeme připraveni hájit svá práva soudně a jsme připraveni dotáhnout vše podle předešlých dohod," hlásí L Brands, která kromě Victoria's Secret řídí skupinu zahrnující další značky - Bath & Body Works nebo Pink. V reakci na situaci ve středu akcie L Brands odepsaly 16 procent. 

Victoria's Secret loni zkolaboval byznys, dostala se do ztráty a zadlužení. Dlouholetý ředitel Lex Wexner odstoupil. Firma postupně redukovala prodejní síť, v březnu na přechodnou dobu odstavila také svůj e-shop. 

Agentura Bloomberg upozorňuje, že spor mezi zmíněnými stranami nejspíš dál zkomplikuje fungování značky známé opulentními módními přehlídkami a nablýskanými obchody na letištích. 

Victoria’s Secret změní majitele. Po vlně skandálů skončí i její šéf

Sycamore Partners byl připraven za 55 procent firmy zaplatit 525 milionů dolarů, to celou značku oceňovalo na více než miliardu dolarů. Podle analytiků Bloombergu bude za současné situace a v případě trvajícího sporu mezi fondem a skupinou L Brands téměř nemožné značku zachránit. 

Krize otevřela firmě Nesnězeno, loňskému vítězi soutěže Nastartujte se, nové možnosti
První akce po odchodu z Instagramu: zakladatelé sítě spustili projekt na pochopení Covid-19

 

Autor: snk
 
Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!