Operátor O2 zvýšil pololetní zisk, dařilo se prodeji rodinných balíčků

Logo O2

Logo O2 Zdroj: profimedia.cz

Operátor O2 zvýšil v pololetí konsolidovaný čistý zisk o 5,4 procenta na 2,78 miliardy korun. Celkové konsolidované provozní výnosy se zvýšily o 0,6 procenta na 18,6 miliardy korun. Za růstem zisku stojí především nabídka rodinných balíčků. 

"V první polovině roku jsme se soustředili na nabídku výhodných balíčků kombinujících mobilní služby, pevný internet na doma a naší digitální televizi. Tuto nabídku jsme do budoucna posílili nákupem první české fotbalové Fortuna ligy a Ligy mistrů," uvedl generální ředitel O2 Jindřich Fremuth.

Společnost chce ve druhé polovině roku zintenzivnit investice v ČR. "Ty směřují zejména do již oznámených nákupů exkluzivních sportovních práv a transformace informačních systémů. Na Slovensku budeme pokračovat v investicích do dalšího posílení vlastní mobilní sítě," uvedl finanční ředitel společnosti Tomáš Kouřil. Firma na začátku července vyplatila akcionářům v dividendě a emisním ážiu (rozdíl mezi tržní a nominální cenou akcie) za rok 2017 více než šest miliard korun.

V prvním pololetí výnosy mobilního segmentu vzrostly o 1,9 procenta na 9,97 miliardy korun i přes negativní dopad evropské regulace roamingu a pokračující pokles hlasových výnosů a výnosů z SMS a MMS. Ty byly více než kompenzovány nárůstem výnosů z mobilních dat a z prodeje zařízení.

Výnosy v segmentu pevných linek se snížily o 3,8 procenta na 5,15 miliardy korun, když pokles výnosů z tradičních hlasových a datových služeb nebyl kompenzován nárůstem výnosů z O2 TV.

Na Slovensku vzrostly celkové provozní výnosy o devět procent na 141 milionů eur.

Již dvě třetiny telefonů v síti O2 spadají do kategorie chytrých zařízení, 51 procent podporuje technologii 4G LTE. Z těch, kteří vlastní chytrý LTE telefon, má 91 procent lidí také vyměněnou SIM kartu za novou, která tuto technologii podporuje. Počet zákazníků služby O2 TV dosáhl k 30. červnu 2018 celkem 250 tisíc, aktivních set-top-boxů bylo 287 tisíc.

O2 má 4,9 milionu mobilních zákazníků. Majoritním vlastníkem je s více než 80 procentním podílem PPF Petra Kellnera.