Provozovatel KFC zvýšil v Česku tržby o stamiliony

Nabídka KFC (ilustrační foto)

Nabídka KFC (ilustrační foto) Zdroj: Profimedia

Polská firma AmRest, která v tuzemsku provozuje restaurace rychlého občerstvení Burger King, KFC, Pizza Hut a Starbucks, loni na českém trhu utržila 3,5 miliardy korun. Meziročně si tak polepšila o šest set milionů korun. Vyplývá to z prezentace společnosti, kterou má deník E15 k dispozici.

Firmě loni také stoupl hrubý zisk na 696 oproti 559 milionům korun v předchozím roce. Čistý zisk v Česku společnost neuvedla.

Jejím největším konkurentem na tuzemském trhu je americký řetězec restaurací rychlého občerstvení McDonald’s, který loni rovněž zvýšil tržby. Dosáhl obratu 5,2 miliardy korun oproti 4,6 miliardy korun v roce 2016. Zisk společnost, která loni v Česku provozovala 96 restaurací, neuvedla.

Prezident KFC pro Česko a Rakousko Libor Hubík věří v další expanzi AmRestu, který v Česku provozuje 133 restaurací. „Penetrace je vyšší než u konkurence, protože stavíme restaurace blíže našim hostům v menších městech,“ zdůraznil pro deník E15. Řetězec KFC, jehož restaurace českému trhu v rámci skupiny dominují, loni otevřelo pobočku například v Uherském Hradišti.

Za další konkurenční výhodu považuje Hubík službu rozvozu jídel. Když ji řetězec KFC přede dvěma lety rozjížděl, čelil šetření České obchodní inspekce kvůli stanovení ceny, ale vyšel bez postihu.

Český trh je pro společnost AmRest, co se týká výše tržeb, čtvrtý největší v Evropě. Na prvním místě je domovské Polsko a následují Španělsko s Německem. AmRest ke konci loňského roku provozoval 1636 restaurací v šestnácti zemích světa. Skupina loni utržila 31,6 miliardy korun a dosáhla čistého zisku 1,1 miliardy korun.