Řetězce investují miliardy do obnovy supermarketů | E15.cz

Řetězce investují miliardy do obnovy supermarketů

Řetězce investují miliardy do obnovy supermarketů
Ilustrační foto
• 
ZDROJ: Profimedia.cz

Daniel Novák

Velké prodejny v maloobchodních sítích dostávají nové interiéry a modernizované zázemí pro zaměstnance. Do hypermarketů a supermarketů tak jdou částky v řádu miliard korun.

Maloobchodní řetězce zahájily vlnu rekonstrukcí velkých prodejen. Modernější interiéry získávají například obchody Albert, Kaufland nebo Lidl. „Kaufland postupně modernizuje všechny svoje prodejny v Česku, abychom vytvořili příjemné a pohodlné prostředí pro zákazníky i zaměstnance, které odpovídá moderním trendům nakupování,“ sdělila mluvčí řetězce Renata Maierl. Do modernizací supermarketů vloží Kaufland zhruba deset miliard korun, jak uvedl při zahájení renovačního programu.

Řetězec už dokončil renovaci obchodu v Kolíně. Další prodejnu v modernizovaném provedení otevřel nedávno v Hodoníně a v Praze na Vypichu. Mění se osvětlení, chladicí boxy získávají kvůli energetickým úsporám dveře, prodejny dostávají moderní design.

Koncern Ahold zase modernizuje svoje hypermarkety Albert. Kompletně přestavuje velkoplošné obchody v Teplicích, Mladé Boleslavi a v Olomouci. Prodejny získají nový interiér a uspořádání s důrazem na čerstvé potraviny, změní se rovněž technologie související s osvětlením a chlazením, stejně jako pokladní systémy.

Sainsbury's se chce spojit s konkurentem. Vznikne tak největší britský řetězec supermarketů

„Přestavba těchto tří velkých obchodů je součástí velkého modernizačního plánu, v rámci kterého jsme loni přestavěli a znovu otevřeli díky investici přes jednu miliardu korun sedmdesát supermarketů. Letos pokračujeme v remodelingu malých prodejen stejným tempem a pro zákazníky v novém otevřeme dalších sedm desítek supermarketů,“ řekl mluvčí Aholdu Jiří Mareček.

 V moderním duchu se renovuje i Lidl. „Dosud jsme otevřeli 23 prodejen nové generace. V průběhu roku tak chystáme zmodernizovat alespoň pět dalších prodejen,“ napsala tisková zástupkyně Lidlu Zuzana Holá.

Kapitál vložený do modernizace se podle odborníků vrátí. „Peníze investované do prostředí mají životnost nejméně pět let, peníze investované do mediální reklamy jen několik dnů. Dobře provedený remodeling by měl přinést nejméně dvacetiprocentní nárůst tržeb,“ uvedl Radomír Klofáč. Jeho společnost Moris design patří v retailu mezi přední tvůrce interiérů.

Řetězce mění i zázemí pro zaměstnance. „Společenská místnost, jídelna i šatny jsou nyní vzdušnější a laděné do příjemných barev. K dispozici je také plně vybavená moderní kuchyň,“ připomněla zástupkyně Kauflandu. Lepší podmínky budou mít i pracovníci v opravovaných hypermarketech Albert.

Největší výrobce lahví zavírá americkou továrnu. Nedávno investoval v Česku
Ministerstvo chce udržet prodejny v malých obcích. Pomoci má i nová soutěž
INFOGRAFIKA: Nevydařené obchody CEFC. Prohlédněte si, kde všude už se Číňanům zadrhl byznys

 

Články odjinud

Newsletter
Využijte služby
zasílání zpráv do vaší
e-mailové schránky!

Články odjinud