S virtuálním operátorem se chce prosadit i řetězec COOP. Cílí na vesnice

Chytrá mobilní zařízení (ilustrační foto)

Chytrá mobilní zařízení (ilustrační foto) Zdroj: E15

Na trh poskytování mobilních služeb prostřednictvím takzvaného virtuálního mobilního operátora začínají vnikat i velké retailové řetězce.

Po Tesco mobile, který na trhu působí od začátku června, se do prodeje tarifů a rekrutování zákazníků ve své stávající maloobchodní klientele vrhla například síť prodejen elektroniky Euronics a její Euro Operátor. Ten nabízí službu Euronics Smart, v níž si zákazník může koupit vybraný mobil spolu s balíčkem služeb neomezeného volání, dat či pojištění. De facto se jedná o paralelu k nabídce dotovaných mobilních telefonů od tradičních operátorů, která však od uvedení neomezených tarifů značně prořídla, a řetězec vzniklé díry na trhu šikovně využil.

Na trhu je nyní kolem dvou desítek virtuálních operátorů, kteří mají dohromady přes 600 tisíc klientů. Fungují dohromady s obchodními řetězci, mediálními domy nebo dodavateli energie.

„Spojení elektoprodejce a mobilního operátora se doslova nabízí. V poslední době se ceny za nové telefonní přístroje hlavně na internetu snížily natolik, že část zákazníků už neviděla smluvní závazek u operátora jako dostatečně lukrativní,“ potvrdil mluvčí Euronics Bohuslav Komín. Euronics do balíčku tarifů navíc přidal možnost pojištění proti krádeži a poškození, servis či příslušenství k mobilu.

Další variantu přístupu k využití telekomunikačních služeb v maloobchodě pak předvedli členové Svazu českých a moravských spotřebních družstev vystupující pod společnou značkou COOP, kteří provozují dohromady přes 2800 prodejen po celém Česku.

Jejich COOP Mobil chce oslovit pravidelně nakupující zákazníky, kterým nabídne jak předplacené SIM, tak klasické tarify a týdenní slevu z těchto služeb 20 procent každému, kdo nakoupí alespoň za sto korun na některé z prodejen COOP. „Do dvou let chceme mít zhruba sto tisíc klientů, oslovíme nejen naše zákazníky, ale také lokální dodavatele zboží do našich prodejen,“ uvedl k plánům COOP jeho předseda Zdeněk Juračka.

Potvrdil také, že časem přibudou regionální varianty nabízených tarifů, a to podle toho, jaké potřeby a podmínky pro zákazníky si jednotliví členové COOP dále vyjednají.

Oba noví retailoví operátoři působí v sítí Vodafone. Ten se navíc zavázal, že vzhledem ke spolupráci s družstvy COOP na vesnicích posílí své pokrytí v lokalitách, kde má slabý signál.