Síť výdejních míst Zásilkovna získala strategického investora

Simona Kijonková,

Simona Kijonková, Zdroj: Michael Tomes, E15

Jeden z největších českých e-shopistů vstoupil do skupiny kolem Zásilkovny. Spojenými silami plánují výrazně zrychlit mezinárodní expanzi.

Podnikatelce Simoně Kijonkové se pro další rozvoj mezinárodně rozkročené sítě výdejních míst pro e-shopy Zásilkovna podařilo získat významného partnera. A to z řad českých internetových obchodníků s tržbami v miliardovém řádu. Letos spolu plánují obsadit trhy celé Evropské unie. Transakce ještě podléhá schválení Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže. 

Investorem Zásilkovny se stal Michal Zámec, majitel obřího e-shopu s parfémy Notino. Se Simonou Kijonkovou se dohodl na převzetí dvaceti procent celé skupiny kolem Zásilkovny. Cenu se obě strany strany rozhodly nezveřejnit.

„Na transakci jsme se dohodli kvůli tomu, že naše mezinárodní strategie jdou ruku v ruce. Oběma skupinám pomůže propojení zrychlit zahraniční expanzi. Synergie jsou na obou stranách,“ řekla v rozhovoru pro web E15 Premium Simona Kijonková.

Ambicí Notina, které se do předloňského roku jmenovalo Parfums.cz, je stát se největším evropským e-shopem s parfémy. Aktuálně podniká na více než dvaceti trzích a přidává stále další. Podobně rychle se rozšiřuje i Zásilkovna. V současnosti je v deseti evropských zemích. Českým e-shopům pomáhá s exportem a logistikou do ciziny. Celkem má skupina v Česku i za hranicemi kolem 1900 výdejních míst.

„Investice nám umožní využít naše dosavadní zkušenosti s vysokoobjemovou logistikou v rámci celé Evropy. Navázáním spolupráce se společností Simony Kijonkové a s jejím týmem budeme moci optimalizovat naši logistiku v rámci Evropy a zároveň se budeme podílet na další expanzi firem ve skupině,“ uvedl šéf Notina Zámec.

Zámcova firma nebyla zdaleka jediná, kdo se o Zásilkovnu zajímal. „Zájemců o naší skupinu bylo několik několik a stále se další objevují. Například z řad logistických firem,“ dodala Kijonková.

Největším akcionářem Zásilkovny zůstane nadále Simona Kijonková se manželem Jaromírem Kijonkou. Ve skupině budou mít 45 procent. Pětinový podíl připadne na Notino. O zbytek se budou dělit dlouholetí manažeři firmy. Ti loni využili opce k nákupu menšinových podílů. Právě z jejich dílů si Notino ukrojí.

První oťukávání Notina a Zásilkovny se uskutečnilo již před rokem. Do horké fáze se vyjednávání překlopilo loni v létě. Na vedení holdingu kolem Zásilkovny se po vstupu investora nic nezmění. V nejvyšších pozicích zůstává Simona Kijonková a další jednatel skupiny Petr Vytiska.

Pro Notino znamená investice do Zásilkovny první vykročení za hranice svého hlavního byznysu. Již loni ale firma získala majoritu v německém prodejci kosmetiky Mussler Beauty.

Zásilkovna loni odbavila sedm milionů balíků. Meziročně to byl nárůst o 84 procent. Skupina spolupracuje s 18 tisíci e-shopy. To je téměř polovina české e-commerce. Pro společnost pracuje nastálo přes 500 stálých zaměstnanců.

Za rok 2016 měla Zásilkovna obrat 450 milionů korun. Letos plánuje zvýšení tržeb na 840 milionů. Příští rok by to už měla být miliarda. Tržby Notina jsou ve vyšších jednotkách miliard korun. Obě společnosti vydělávají.